Foto:Nova.rs

Momak koji stoji iza "Simply Railway" profila na društvenim mrežama podelio je svoje iskustvo sa putovanja vozom Beograd-Bar.

„Juče sam konačno putovao verovatno najlepšom železničkom prugom u Evropi: linijom između Bara u Crnoj Gori i Beograda u Srbiji. Godinama slušam o ovoj liniji i sav hajp je 100% opravdan“, napisao je on na mreži X, a u nastavku dao detalje svog putovanja.

Napomenuo je da je pruga izgrađena 1976. godine, za vreme Jugoslavije. te da se proteže na 476 km. Iako postoji noćni voz „Lovćen“, ovu vožnju u punom sjaju, kaže, možete doživeti samo tokom dana – on je krenuo jutarnjim vozom u 9:00 iz Bara, a završio u Beogradu u 19:55.

Pohvalio je udobnost kupae, mada je malo bio razočaran što ne mogu da se otvore prozori. Ipak, to nije smetalo da uživa u predivnim prizorima koje je prolazio u vožnji uz Jadransko more, zatim i Skadarsko jezero…

Još više ga je impresionirao uspon kroz planinske predele nakon Podgorice.

„Po mom mišljenju, ovde ćete videti prizore koji najviše oduzimaju dah“, napisao je uz snimke.

Ipak, kaže da je vrhunac dana  Vijadukt Mala Rijeka, koji je jedan od najviših železničkih mostova na svetu. Odnosno drugi u svetu i prvi u Еvropi.

Putovanje kroz Crnu Goru završio je u Bijelom Polju, gde je prešao u srpski voz.

„Evo, moramo da izađemo iz našeg voza da bismo se ukrcali u srpski, mali ‘Stadler KISS’ koji zaista dobro radi svoj posao!“, napisao je, otkrivši da je pasoška kontrola trajala oko 25 minuta.

U nastavku, deo puta na srpskom terenu bio je malo drugačiji.

Pročitajte još:

„Ostatak popodneva je bio prilično opušten, ali zbog lošeg stanja pruge, brzina nam je satima bila ograničena na 30 km/h. Ali, bar uživaš u pejzažima“, zaključio je, a onda podelio i „zanimljivost“ da je po izgradnji trebalo samo sedam sati za ovo putovanje, dok ono danas traje preko 11 sati.

Voz je ubrzao malo nakon Užica, koje je doživeo kao „povratak u civilizaciju“.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare