Ništa se više ne podrazumeva.
Svi smo se već navikli na uslove low cost kompanija koje su nam omogućile da značajno povoljnije letimo po svetu, pa makar se za jeftine avio karte namučili da se spakujemo u ručni prtljag i psihički se spremali za par sati slušanja reklama tokom leta. Međutim, izgleda da je kriza inicirala neke nove momente, pa nemojte da se iznenadite ako vam za nešto što se do juče podrazumevalo da je besplatno – zatraže dodatan novac.
Za check-in na primer. Kolega Saša M. nedavno se vratio iz Madrida i preneo nam svoje iskustvo.
„Pre manje od mesec dana sam išao tom aviokompanijom i sve je bilo normalno – došao sam na vreme, čekirao se i preuzeo kartu na aerodromu. Međutim, sada su mi rekli da moram da platim još 48 evra jer nisam prethodno uradio online check-in. Prvo sam mislio da je to neka greška, ali platio sam da ne bih pravio gužvu. U povratku se desilo isto. Na kraju sam za „jeftini let“ dao još skoro 100 evra. Moraš da se čekiraš onlajn, u suprotnom plaćaš na licu mesta. Ne znam kad su to uveli“, priča Saša.
Predstavnici kompanije nedavno su izašli sa saopštenjem da je, s obzirom na to da je u pitanju „ultra niskotarifna avio-kompanija, onlajn čekiranje od vitalnog značaja za minimiziranje troškova i omogućavanje nesmetanog putovanja“.
Na sajtu stoji da je čekiranje putem interneta i mobilne aplikacije besplatno, dok se na aerodromu plaća – osim u slučaju kad na tom aerodromu čekiranje putem interneta ili mobilnog uređaja nije dostupno.
Čekiranje putem interneta može da se obavi u periodu između 30 dana i 3 sata pre zakazanog vremena polaska ako ste rezervisali sedište (pogledajte koja su najbolja mesta u avionu). Ako niste izabrali sedište pri rezervaciji, čekiranje će postati dostupno tek 48 sati pre polaska za svaki odvojeni let. Takođe, opcija je i da se čekirate pomoću mobilne aplikacije.
Inače, Saša nije jedini koji je u proteklom periodu bio suočen sa neprijatnim iznenađenjima na aerodromu. Naime, putnici sa svih strana pobunili su se protiv iste kompanije jer nisu uspevali da se čekiraju onlajn, verovatno zbog problema s mrežom, ali su im svejedno naplatili na licu mesta. Prevoznik je na to predložio da ako putnik ima poteškoća da se čekira, treba da pokuša da koristi drugi pretraživač, da obriše keš memorije i kolačiće ili da se prebaci na drugi uređaj.
„Ako se mogu obezbediti dokazi sa snimka ekrana koji dokazuju da je onlajn prijava bila nemoguća, možemo da refundiramo troškove, iako bi to moglo da potraje neko vreme. Zahtevi za povraćaj se podnose onlajn na našem sajtu“.
Ni besplatan ručni prtljag se više ne podrazumeva, a putnici se upozoravaju da provere politiku aviokompanije kojom lete, jer se pravila razlikuju. Tako s jednom low cost kompanijom sad možete da unesete u avion samo torbu koja staje ispod sedišta (40x20x25cm ili manja) dok se za drugu torbu doplaćuje. Koliko? Zavisi od datuma, težine torbe, ali i od toga da li ste se čekirali onlajn – na aerodromu može i da bude i dvostruko skuplje. Druga kompanija daje drugačije mere „dozvoljene“ torbe, a za ručni prtljag do 10 kg naplaćuje 5 do preko 70 evra.