Akcije koje vam povećavaju vidljivost na toj mreži i one koje vas čine nevidljivim.
Tviteraš i šef proizvoda u kompaniji Roblox, Piter Jang, podelio je na svom Tviter nalogu najvažnije stavke algoritma te društvene mreže, u kome se vidi šta je poželjno raditi na toj društvenoj mreži da biste postali „uticajni“.
Tviter je navodno prvo greškom učinio vidljivim svoje principe po kojima sadržaj na mreži postaje dostupniji ljudima, kroz lajkovanje, ritvitovanje, pravljenje posebnih grupa, odnosno trusted circle, pisanje komentara. Sve ove stavke čine vaš nalog na toj društvenoj mreži sve popularnijim, prenosi Nova ekonomija.
U programerskom kodu piše da sve ove aktivnosti doprinose većoj vidljivosti profila, a samim tim i veće šanse za skupljanje pratilaca. Ubedljivo najveću vidljivost imaju nalozi koji lajkuju (do 30 puta) i ritvituju (20 puta).
Tviter Blue, nova opcija koja se doplaćuje oko između osam i 15 dolara mesečno (zavisno da li ste na Androidu ili iOs-u), omogućava vam da pored imena stoji plava kvačica, ali i to doprinosi većoj vidljivosti profila od dva do četiri puta.
I postavljanje multimedijalnog sadržaja, poput fotografija, videa, gif-ova i drugih sličnih sadržaja, čini Tviter nalog vidljivijim dva puta više.
Međutim, postoje aktivnosti koje Tviter vidi kao negativne odnosno nepoželjne, a takvim nalozima automatski se smanjuje vidljivost.
Na primer, kada tvitujete samo URL ili neki multimedijalni sadržaj, stiker ili emotikon bez teksta, ali i nalozi koji su više puta blokirani, mjutovani, prijavljeni ili oni koji gube pratioce u kontinuitetu – sve ove aktivnosti čine nalog manje vidljivim drugim korisnicima.
Na tvit koji sve ovo otkriva, nadovezao se i prvi čovek Tvitera Elon Mask koji je rekao da će pravila postati još transparentnija.
Ubrzo nakon Maskovog tvita, oglasila se i kompanija Tviter na svom blogu. Otkrivanjem „izvornog koda“ započinju, kako kažu, novu eru transparentnosti.
„Želeli smo da objavimo kod u cilju poboljšavanja korisničkog iskustva, a poštujući sva prava na privatnost naših korisnika. Objavljivanje koda neće ugroziti privatne podatke korisnika i ni na koji način kod ne može poslužiti hakerskim napadima“.
Nazvavši sebe „gradskim trgom interneta“, čelnici Tvitera na svom blogu zaključuju da je cilj objavljivanja koda, pored transparentnosti, i poverenje koje žele da održe, te da će i u budućnosti nastaviti da objavljuju savete ovog tipa, a sve u cilju poboljšanja korisničkog iskustva.
***
Bonus video: Tviterisanje_Marko_Kon