Hotel Beograd, foto: Promo/FCS

Bez rukovanja, grljenja i pozdravljanja sa kolegama, obavezno nošenje zaštitne opreme osim za glumačku ekipu, distanciranje od dva metra gde god je moguće, svakodnevna merenja temperature... samo su neka od mera zdravstvenih zaštita i preporuka Instituta za javno zdravlje Srbije Batut za bezbedno funkcionisanje filmskih produkcija tokom epidemije Kovida-19.

Kao što smo već pisali, filmske i TV ekipe uveliko se pripremaju da izađu na teren i počnu sa snimanjem. Pre deset dana u Privrednoj komori Srbije, na inicijativu Filmskog centra Srbije, održan je sastanak sa predstavnicima producentskih kuća koje planiraju da nastave ili započnu snimanje u maju. Oni su nakon toga sastavili spisak sa predlogom preporuka mera zaštite na snimanju i prosledili ga na usaglašavanje kod nadležnih službi.

Danas su od Instituta za javno zdravlje Batut dobili zvanični propis sa merama zdravstvene zaštite i preporukama za bezbedno ponašanje na setu, prenosi Tanjug.

Među opštim merama predostrožnosti stoji da je svaki angažovani član filmske ekipe individualno odgovoran da na snimanje ne dolazi ukoliko ima bilo koje simptome koji mogu upućivati na Kovid-19, te da se i na snimanju i izvan njega ponaša u skladu sa ovim i drugim opštim preporukama tokom trajanja epidemije.

Neophodno je izbegavanje rukovanja, grljenja i pozdravljanja sa kolegama, a obavezno je nošenje zaštitne opreme tokom celog boravka na snimanju, osim za glumačku ekipu tokom snimanja.

Preporučuje se i pridržavanje pravila dve osobe na četiri kvadratna metra i primenjivanje dva metra fizičkog distanciranja, kada god je to moguće.

Za snimanje na javnim mestima dozvoljeno je do 50 ljudi, a produkcija će odrediti jednog člana ekipe da nadzire sprovođenje svih mera zaštite u toku produkcije.

U slučaju sumnje ili pojave blagih simptoma respiratorne infekcije (povišena telesna temperatura, kijanje, kašalj) član ekipe mora dostaviti izjavu o utvrđenim simptomima, kao i predlog za svoju zamenu.

Obavezna su merenja temperature svim članovima ekipe na ulazu u objekat (ili već pri ulasku u vozilo) beskontaktnim toplomerom, a preporučuje se merenje temperature prilikom dolaska na rad.

Osobama sa temperaturom višom od 37C neće biti dozvoljen ulazak na set i biće poslate na lekarski pregled, uzimanje uzorka – brisa grla i nosa, PCR test i izolaciju do dobijanja negativnog rezultata.

Preporuka je da se postave dezinfikacione barijere na ulazu u objekat, radni prostor, studio i slično, zatim, beskontaktni dozeri za dezinfekciju ruku sredstvom na bazi 70 odsto alkohola na ulazu u zgradu, odnosno set (shodno rasporedu kretanja u objektu) kao i da se svim ključnim članovima ekipe obezbede džepni dozeri dezinfekcionih sredstava na bazi 70 posto alkohola, radi što češće dezinfekcije ruku.

Neophodno je i pravilno odlaganje smeća i obezbeživanje većeg broj mesta za odlaganje.

Iz Batuta napominju da je potrebno smanjiti broj dodira sa različitim površinama po osobi (što znači da je svaki sektor u kontaktu sa aparatima, prostorom i tehnikom koja je isključivo njemu neophoda za obavljanje posla).

Nalaže se i da je obavezno izraditi jasan lanac komunikacije i kretanje kojim se minimaliziraju nepotrebni kontakti između različitih članova ekipe i kretanje između produkcijskih kancelarija, “base camp” i samog seta snimanja.

Obavezno je i dostavljanje pismenog dokumenta o planu mera zaštite uz radno naređenje, a svaki član ekipe u obavezi je da potpisom potvrdi da je primio pisana obaveštenja i da je upoznat sa svim pravilima zaštite, da je prošao osnovnu edukaciju o merama kojih će se pridržavati do kraja projekta.

Potrebno je postaviti informacije o merama zaštite na vidnim mestima u zajedničkim prostorijama, i odrediti ko od članova ekipe može da radi od kuće i nije neophodan na setu sve vreme.

Preporučuje se obezbeđivanje lične zaštitne opreme za sve članove ekipe prema specifikaciji opisa posla, stepenu rizika i dužini boravka na setu, te održavanje higijene u skladu sa preporukama za čišćenje i dezinfekciju prostora u kome nisu boravili oboleli od Kovida-19.

Što više aktivnosti u periodu pretprodukcije trebalo bi obavljati na daljinu i putem onlajn konferencijskih sistema.

Preporučeni načini dodatne prevencije su testiranje članova ekipe pre početka snimanja, kao i testiranje inostranih članova ekipe koje se obavlja prema zahtevu za ulazak stranaca u Srbiju, te testiranje lokalnih članova ekipe koje je obavezno kod onih koji će tokom snimanja biti na rastojanju manjem od dva metra i neće moći da nose zaštitnu masku zbog potreba snimanja scene.

Među opremom koju je neophodno da svaka produkcija obezbedi su zaštitne medicinske maske, viziri za sektor šminke, kostima i zvuka, zaštitne nesterilne rukavice, higijenska sredstva za održavanje prostora, higijenska sredstva za individualno korišćenje, kao i korpe za bacanje iskorišćenih maski i ostalog materijala.

Kada je reč o studijskim uslovima snimanja, preporučeno je da se pre i nakon svakog projekta u studiju moraju preduzeti mere detaljnog čišćenja, gde god je moguće postaviti fizičke barijere radi zaštite, kao i voditi računa da prostor bude dobro provetren.

Svi pružaoci usluga transporta u obavezi su da se pridržavaju preporuka za obavljanje javnog prevoza. Preporučuje se dolazak na posao sopstvenim vozilom, a kada se u putničkom automobilu prevozi više osoba preporučuje se da svi nose maske i rukavice, a pre i posle vožnje da se vozilo dezinfikuje i provetrava.

Ekipa koja se prevozi kombijem treba da ima dodeljenog vozača koji isključivo vozi iste ljude.

Preporučuje se da se rekvizita koja se donosi sa različitih strana skladišti na centralnom mestu gde će se pre upotrebe detaljno čistiti ili dezinfikovati, a sva snimajuća vozila moraju da se dezinfikuju pre snimanja.

Neophodno je poštovati i zvanične preporuke za frizerske i kozmetičke salone, kao što su pojačane mere higijene u prostoru šminkernice.

Za svakog glumca treba obezbediti lične, posebne četkice, a šminkeri, frizeri, stilisti, pomoćnici u kostimu mogu nositi zaštitne naočare ili vizire zbog bliskog kontakta koji se ostvaruje sa glumcima.

Što se tiče keteringa, ručak se servira isključivo u individualno spakovanim obrocima, preporučuje se ukidanje švedskog stola kao i samoposluživanje.

Piće se služi strogo u individualnim flašama, a za užinu je dozvoljeno isključivo frabrički upakovani proizvodi.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar