Podeli:
Foto: N1

Iako Ministarstvo zdravlja još nije donelo zvaničnu preporuku u vezi sa merama predostrožnosti koje bi obezbedile maksimalnu zaštitu filmske ekipe i sprečavanje širenja koronavirusa, izvesno je da će uskoro filmske ekipe izaći na setove. Kako vidi tu bližu budućnost razgovarali smo sa dramaturgom Bobanom Jevtićem.

Nekadašnji direktor Filmskog centra Srbije, sada kreativni direktor producentske kuće “Fajerflaj” (Firefly), smatra da će se redovne produkcije “sudariti” sa ovim koje su do sada bile pauzirane ili pomerene, pa je moguće da će nastati “gužva”.

– Odjednom će svi početi da snimaju i biće to  udar za industriju. Iovako je manjak kvalitetnih profesionalaca jer se u Srbiji u poslednje vreme mnogo snima; verovatno će skočiti i cena proizvodnje – smatra Jevtić.

Producentska kuća “Fajerflaj” je neposredno pre proglašenja vanrednog stanja završila snimanja serija “Klan” Slobodana Skerlića i “Močvara” po scenariju Milene Marković i u režiji Olega Novkovića, a uskoro se spremaju da počnu snimanje “Porodice” po scenariju i u režiji Bojana Vuletića, o poslednja tri dana u životu Slobodana Miloševića.

Prethodnih dana ekskluzivno smo otkrili da će uloge bračnog  Milošević igrati Boris Isaković i Mirjana Karanović, da se razmatra kako da se u seriji pojavi Čedomir Jovanović kao i to da jednu manju ulogu igra Svetlana Ceca Bojković. Jevtić nam je potvrdio da je prva klapa, prvobitno planirana za april, pomerena na sredinu juna, ali nije mogao više da kaže o tom projektu čiji su akteri ugovorom obavezani da ne daju nikave izjave.

Pročitajte još:

Govoreći o snimanjima posle pandemije koronavirusa, Jevtić ističe da je film u daleko goroj situaciji od serija.

– Serije imaju emitere, emiteri imaju sigurnu publiku i tu je finansijska konstrukcija prilično jednostavna, ali za film je situacija pogubna, jer se on drugačije finansira. Sve je stalo: festivali, rad filmskih centara, finansiranje, koprodukcije… Ipak, i pored svih nedoumica i neizvesnosti oseća se, barem na evropskom nivou, da će se industrija ponovo pokrenuti, mada postavlje se pitanje kada.Tu vlada velika neizvesnost, jul – septembar su najčešće prognoze – kaže naš sagovornik, inače predstavnik Srbije u “Eurimages”, jednom od glavnih izvora za finansiranje evropske filmske industrije, a čija sesija se odvija upravo ovih dana (online).

On, sa još trojicom kolega, trenutno piše scenario za jednu naučno-fantastičnu seriju koja će biti snimana sledeće godine, a svojevremeno je bio je i deo scenarističkog tima, zajedno sa Dejanom Stojiljkovićem i Vladimirom Kecmanovićem, na drugoj sezoni serije “Senke nad Balkanom”.
Svih 10 epizoda te druge sezone od danas je besplatno dostupno na portalu Nova.rs.

– Naravno da sam, kao i većina Srba, bio veliki fan prve sezone “Senki”. Jednostavno, to je serija koja je jednim potezom iskoračila iz ovdašnje tradicije i dokazala da se možemo uhvatiti sa kreativnim i produkcionim izazovima bez kompleksa i predrasuda prema sebi samima. Hrabrost se očigledno isplatila, a uz to je i otvoren put za sve druge koji sada proširuju taj domen novih tema i novih formi. Velika mi je čast što sam učestvovao u radu na nečem takvom, jer mi se čini da je druga sezona podigla tu prečku još malo više – kaže Jevtić.

Priznaje da se među ekipom osećala “trema” da se ispune visoka očekivanja i visoki kriterijumi postavljeni posle velikog uspeha prve sezone i da se najduže tragalo za samom “‘pričom’, nečim što će biti potpuno različito od potrage za Longinovim kopljem iz prve sezone, a opet podjednako interesantno”.

Zanimalo nas je kako uopšte funkcioniše ta saradnja scenarista kada ih je više u timu, da li postoji neka podela zadataka…
– Dosta se razgovara, “brain storm”-uje, tako se dolazi do najboljih ideja. Naravno, jako je važno da postoji kreator serije, u ovom slučaju Bjelogrlić, koji je arbitrar svega toga. On, u stvari, vodi taj proces, odlučuje i usmerava, što ne znači da ne dolazi do strasnih razmena različitih mišljenja, upravo suprotno. U principu svako je pisao sve, mada je, naravno, svako imao svoje “specijalnosti”. Recimo Vlada (Kecmanović) je “pokrivao” istorijske delove, Dejan (Stojiljković) je radio Jatagan malu i Makedoniju, ja sam se, recimo, dosta bavio ženskim likovima… – otkriva nam Jevtić tajne iz scenarističke sobe.

Prema njegovim rečima, nema pravila oko toga da li je zahtevnije pisati priču od nule i “praznog papira” ili kada su vam junaci već “nametnuti” i jasno određeni vremenom i istorijom.

– Fikcija ne odgovara istoriji, u seriji je mnogo važnije da budete tačni prema likovima koje stvarate no prema istorijskim detaljima. Naravno, podrazumeva se da ne smete falsifikovati istorijsku ulogu koja je neka osoba imala u vremenu u kojem je živela – ističe i, potom dodaje:

– Istorija se uči iz udžbenika, kako Dejan Stojiljković voli da kaže,  ne iz TV-serija. Važno je da ne izneverite lik kojim se bavite i da uvek imate argumente zašto ste nekoj određenoj istorijskoj ličnosti “dodali” ove ili one osobine. To je sve.

Prema njegovom mišljenju, veliki uspeh prve, potom i druge sezone, leži u tome što su “Senke” lokalna a univerzalna priča, “epoha koja, zapravo, govori o današnjici, živopisni likovi koje tumače odlični glumci i produkcijska ambicioznost”.

– Serija je, u stvari, odlična za platforme, nije ni čudo što je bila tako uspešna kod bindžovanja, i u tome je pomerila lokalnu industriju napred, jer zbog velikog broja likova i podzapleta idealna je za bindž, tako da gledano u tom svetlu, mogla bi da “proradi” bilo gde – ovim rečima Jevtić komentariše potencijalno širenje popularnosti i van balkanskih prostora, s obzirom da je prvu sezonu otkupila striming platforma “Amazon Prime”.
***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar