Snimak na kome prvak drame Narodnog pozorišta Slobodan Beštić čita odlomak iz "Noćnog dnevnika" Jana Fabra odnedavno se može pogledati na "Jutjub" kanalu slavnog belgijskog umetnika i njegove kompanije "Trablejn" iz Antverpena, u okviru projekta javnih čitanja njegovih tekstova u kojima učestvuju glumci sa kojima je sarađivao.
Projekat, koji se održava pod parolom „The Corona Readings“ nastao je sa ciljem da publika ponovo, makar na virtuelan način, oseti čaroliju pozorišta koja su i dalje, skoro u celom svetu, zatvorena zbog pandemije koronavirusa, navedeno je na sajtu Narodnog pozorišta u Beogradu.
Na snimku Beštić na krovnoj terasi Narodnog pozorišta čita odlomak iz Fabrovog „Noćnog dnevnika“, u kome umetnik svetskog glasa piše o svom gostovanju na Bitef festivalu 1984. godine u Beogradu.
Planirano je da snimci u trajanju od nekoliko minuta budu objavljivani jednom nedeljno na „Jutjubu“, a pored Beštićevog snimka objavljeni su i snimci na kojima odlomke čitaju italijanski glumac Lino Musela, njegov kolega iz ruskog Boljšoj teatra Andrej Feskov i francuska glumica Astrid Bas.
Na osnovu Fabrovih noćnih dnevnika nastala je i predstava „Noćni pisac“ po tekstu, u scenografiji i režiji samog belgijskog umetnika, koju je na Sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta u Beogradu premijerno 22. februara odigrao Slobodan Beštić.
Izvođnju je prisustvovao i Fabr, a dogovoren je i nastavak saradnje Beštića i kompanije „Trablejn“.
„Noćni pisac“ je, kako ističu u srpskom nacionalnom teatru, vizionarska i razoružavajuća himna o subverzivnom i intrigantnom umetniku Janu Fabru u kojem se publici ne predstavlja on, kao vizuelni umetnik i pozorišni stvaralac, nego se priča fokusira na Fabrov stvaralački aspekt, odnosno njegove tekstove, koji često ostaju u senci.
Oni, poput Fabrovih crteža, oslikavaju njegova intimna iskustva, želje, ideje i opsesije. Često ih piše noću (kada je sve tiho i samoća se spusti na čoveka) svojim veoma originalnim jezikom otvarajući vrata svetu punom fantazije i iznenađujućih saznanja.
To je putovanje jakih boja, počevši od umetnikove mladosti do danas. Publika može čuti misli vezane za dnevne aktivnosti, obilje neodoljivih ideja i ambicioznih projekata, kao i o noćnom bivstvovanju, kada se kreativnost stapa sa besom i promišljanjem o životu, ljubavi i seksualnom aspektu telesne energije.