Džejms Karter Foto: Pierre-Yves Salique

Koncert Džejmsa Kartera i njegovog kvinteta, u slavu Lokdžoua, Njuporta i Beograda, biće održan u subotu, 26. oktobra u 21 čas, u Velikoj sali Doma omladine Beograda,

Saksofonista, flautista, klarinetista i kompozitor Džejms Karter (James Carter) pridružuje se Sesil Meklorin Salvant i Bilu Frisel, koje će prvi put ugostiti Beogradski džez festival povodom svog 40. rođendana.

Džejms Karter Foto:Vincent Soyez

Naša publika ga odlično poznaje sa ranijih nastupa u Srbiji, a novi susret dvostruko je vezan za slavnu istoriju najstarijeg srpskog džez festivala, Karter je za ovu jesen pripremio program „Lookin’ At Lock“ posvećen Ediju Lokdžou Dejvisu, velikanu sving/bibap tenor saksofona, koji je nastupio na Beogradskom džez festivalu 1974. u Njuport produkciji posvećenoj Čarliju Parkeru.

Džejms Karter (Detroit, 1969) je jedan od najvirtuoznijih multinstrumentalista u savremenom džezu. Izvanredno svira sve saksofonske instrumente, od sopran do bas saksofona, flautu i klarinete – teško je reći u čemu je bolji, a ni on nijednom instrumentu ne daje prednost. Ipak, najveća priznanja stručne javnosti stekao je za bariton saksofon, više puta uzastopno pobeđujući na godišnjim listama kritike magazina DownBeat. Ove godine bio je drugi, a među deset najboljih plasirao se i u kategoriji sopran saksofonista, kao i raznih instrumenata (bas saksofon). Objavio je dvadesetak albuma kao lider, a svirao je i na izdanjima Vintona Marsalisa, Herbija Henkoka, Markusa Milera, Kristijana Mekbrajda, Madlen Peru i Di Di Bridžvoter, između ostalog.

Kao štićenik Vintona Marsalisa i Lestera Bouvija, Karter je rano osetio dve krajnosti džeza. Najpre je Lesterov avanturizam pobedio Vintonov konzervativizam, izloživši tada mladog muzičara uzbudljivim avangardnim akcijama, pre nego što je ušao u studio da snimi debi album „JC on the Set“ (1994). Vođen Karterovom nepresušnom improvizatorskom maštom njegov prvi kvartet bio je jedan od najžešćih malih sastava u džezu devedesetih. A Karter je postao jedan od predvodnika generacije tzv. „mladih lavova“, stigavši i do Holivuda. U filmu „Kanzas City“ Roberta Altmana u nezaboravnom dvoboju tenorista bili su Karter i Džošua Redman, tih godina najveći rivali na sceni, u ulogama Bena Vebstera i Lestera Janga.

Pokazujući naglašeno interesovanje za džez tradiciju, Karter je ranije imao uspešne projekte posvećene Bili Holidej („Gardenias for Lady Day“) i Đangu Renartu („Chasin’ the Gipsy“). Aktuelni projekat „Lookin’ At Lock“ posvećen je Ediju Lokdžou Dejvisu. Osmislio ga je povodom stogodišnjice Dejvisovog rođenja, sagledavajući njegov raznovrsni umetnički izraz – sving, bibap i soul-džez – iz novih uglova.

Foto:promo

Na 40. Beogradskom džez festivalu, Džejms Karter nastupiće sa sastavom u kojem su još četvorica izvanrednih muzičara: Satish Robertson – truba, Gerard Gibbs – klavir, Hilliard Greene – kontrabas i Elmar Frey – bubnjevi.

Bonus video: Ivan Ilić – Džez muzika nema razloga za strah u Srbiji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar