Foto: Shutterstock

Knjižare su, uz retke izuzetke, zatvorene zbog pandemije koronavirusa, a ljubitelji knjiga, izdavači i knjižari preselili su se na internet. U internet knjižarama kažu da je onlajn prodaja knjiga u najmanju ruku udvostučena.

Pojedini izdavači ocenjuju da se kod nas čitaoci pomalo ipak ustežu da koriste kartice pri naručivanju knjiga. Slična iskustva imaju i u internet knjižari „Knjige na dlanu“, gde navode da se samo pet odsto ljubitelja knjiga odlučuje da knjige plati karticom, a da se više od 90 odsto odlučuje za naručivanje pouzećem. Ima i čitalaca koji se prvi put susreću, silom prilika, sa ovim načinom dolaženja do knjiga, a način je jednostavan.

– Ljudi dođu na sajt, izaberu knjige, stave ih „u korpu“ i nastave dalje postupak, gde unesu ime, prezime, adresu, mejl i kontakt telefon, a mogu da izaberu neki od tri načina plaćanja: karticom, pouzećem i preko uplatice. Knjigu potom šaljemo kurirskom službom i ona im stiže na kuću kroz par dana. Ako slučajno nešto nije u redu, čitaoci mogu i da vrate knjigu – kaže Ivan Košutić, direktor „Knjiga na dlanu“, jedne od sve prisutnijih internet knjižara kod nas.

Košutić skreće pažnju na to da postoje i lažni sajtovi, pa čitaoce savetuje da obrate pažnju na to da li na stranici onlajn knjižara postoji znak da su sertifikovane i da li postoje podaci o firmi.

U ovoj internet knjižari inače nude oko 30.000 novih naslova svih izdavača iz Srbije, po cenama od 99 dinara, gde ima i romana nobelovaca, pa do luksuznijih izdanja i kompleta od 100 evra, a knjige su podeljene po oblastima.
– Najčešće se traži beletristika, mega hitovi, a u poslednje vreme i naslovi iz popularne psihologije, knjige na akcijama koje stalno pravimo i, posebno, naslovi za decu.

Ivan Košutić Foto: Printscreen/YouTube/Knjige na dlanu

Upitan zašto bi čitaoci uopšte naručivali knjige preko internet knjižara ako to mogu da urade direktno od izdavača, Košutić ističe neku vrstu komparativne prednosti.

– Zato što preko internet knjižare mogu da naruče odjednom knjige više izdavača, a plate jednu poštarinu. U suprotnom bi plaćali svaku poštarinu posebno. Osim toga, mi pratimo akcije i sniženja kod samih izdavača, pa cenu ujednačavamo sa njima – navodi Košutić.

Zanimljivo je i da su radili istraživanje o tome kakav je profil njihovog „najčešćeg kupca“. Košutić je opisuje kao „zaposlenu, porodičnu ženu od 40 do 50 godina iz unutrašnjosti“. Svaki deseti čitalac koji preko knjižare „Knjige na dlanu“ naručuje knjige je, prema njihovim podacima, iz inostranstva. Taj podatak pripisuju, možda, i tome što na sajtu imaju opciju „pošalji knjigu kao poklon“, gde se ona isporučuje na navedenu adresu upakovana, sa mašnicom, pa i ispisanom posvetom.

– Najmanje, izgleda, čitaju milenijalci. Ali dobro nam idu dečje knjige, kupuju ih mame za decu, pa se nadamo da će u tom naraštaju biti nove čitalačke publike – zaključuje Košutić.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram