Tjeri Fremo/Foto:EPA-EFE/IAN LANGSDON

Kanski filmski festival neće biti održan na internetu, ukoliko zbog pandemije koronavirusa bude onemogućena njegova fizička realizacija, potvrdio je direktor Tjeri Fremo.

„(Za) Kan, njegovu dušu, istoriju, efikasnost, to je model koji ne bi funkcionisao. Šta je digitalni festival? Digitalno takmičenje? Prvo bi morali da krenemo od toga da pitamo vlasnike autorskih prava da li se slažu“, rekao je Fremo za „Verajeti“.

„Filmovi Vesa Andresona ili Pola Ferhofena na kompjuteru? Otkivanje ostvarenja „Top Gan 2“ ili (Piksarov) „Duša“ bilo gde osim u bioskopu? Ovi filmovi su odloženi da bi bili prikazani na velikom platnu. Zašto bismo ih mi prikazali ranije na nekoj digitalnoj napravi?“, dodao je Fremo.

Održavanje Kanskog filmskog festivala razmatra se još od početka marta kada je virus korone postao globalna pretnja.

Nakon nedelja spekulacija, organizatori su 19. marta saopštili da se festival odlaže za kasni jun ili rani jul, ali tačan datum još nije određen.

Tjeri Fremo, Foto:EPA-EFE/IAN LANGSDON

„Reditelji žele da prikažu svoje filmove na velikom platnu i podele ih sa publikom na festivalima, a ne da njihova ostvarenja završe na ajfonu“, naglasio je Fremo.

On je dodao da ako svi festivali budu otkazani da će morati da razmisle o načinu kako da prikažu filmove da se ne bi izgubila godina, ali da ne misli da bi rešenje bila neka „improvizovana alternativa Kana ili Venecije“.

Rizik od piraterije i mogućnost zaštite autorskih prava su problemi koji zabtrinjavaju kada se pominje mogućnost digitalnih festivala.

Fremoa izjava dolazi nakon intervjua direktora Venecijanskog filmskog festivala Alberta Barbere koji je takođe odbacio kao mogućnost održavanje festivala u digitalnom obliku, naglasivši razliku između Venecije i Kana i Toronto Film Festivala čiji direktori pak razmatraju digitalne opcije.

Odbijanje Kana da se preseli u digitalno okruženje ne iznenađuje, primećuje „Verajeti“, jer je Fremo okoreli zaljubljenik u veliko platno i čak je bio domaćin godišnjeg Limijer festivala u Lionu u čast francuskih pionira filma, braće Limijer.

Kanski filmski festival je izgradio reputaciju kao prestižna platforma za lansiranje filmova iz čitavog sveta što se pokazao uspešan model poslednjih decenija, a to pokazuje i slučaj južnokorejskog filma „Parazit“ koji je nakon osvajanja „Zlatne palme“ postao globalniu hit i došao do četiri Oskara.

Uprkos tronedeljnjoj zatvorenosti Francuske, Fremo kaže da nastavljaju sa selekcijom filmova i prate dešavanja u vezi epidemije.

Sa 8.911 smrtnih slučajeva prema poslednjim podacima, Francuska bi, prema pisanju lokalnih medija, mogla da dostigne vrhunac epidemije početkom naredne nedelje.

U međuvremenu, glavni agenti koji predstavljaju većinu naslova u konkurenciji Kanskog filmskog festivala, predali su svoje filmove selekcionoj komisiji, a datumi za registraciju produženi su za mesec i po, nedavno su objavili organizatori.

Festival ima punu podršku gradonačelnika i francuskog Ministarstva kulture koje je najavilo pomoć festivalima zakazanim tokom 2020. godine.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram