Tri najpopularnije društvene mreže, TikTok, Fejsbuk i Instagram, uskoro uvode dugo najavljivanu mesečnu pretplatu, koja bi kombinovano mogla da ide i do 25 evra mesečno.
TikTok je počeo sa testiranjem novog modela u kome će korisnici plaćati mesačnu pretplatu ukoliko žele da budu oslobođeni od reklama unutar aplikacije, potvrdili su za portal TechCrunch. Plan trenutno iznosi 4.99 dolara i limitiran je na englesko govorno područje. Korisnici koji ne žele da plate ovaj iznos, mogu nastaviti da koriste aplikaciju obogaćenu personalizovanim oglasima koji se generišu na osnovu njihove aktivnosti.
Ovo je već poznat model koji je ranije uveo Jutjub, gde vas očekuje „bombardovanje“ reklamama, ako ne kupite Premium verziju.
Kompanija Meta takođe razmatra uvođenje ovakog sistema pretplate, tako da bi za 13 evra mesečno korisnici mogli uživati u Instagramu i Fejsbuku bez ikakvih reklama. Na računarima je cena pretplate 10 evra, plus 6 evra za dodatni nalog, kako prenosi Rojters. Razlog niže cene za računare je provizija koju Epl i Gugl naplaćuju aplikacijama unutar njihovih prodavnica aplikacija.
Prethodno ove godine, Irska regulatorna agencija (DPC) je kaznila Metu sa 390 miliona evra, jer kompanija nije imala pravo da koristi lične podatke u svrhu oglašavanja bez eksplicitne saglasnosti korisnika. Po GDPR-u (General Data Protection Regulation), pristanak na korišćenje ličnih podataka mora biti dat dobrovoljno.
Novi model koji Meta nudi je pokušaj da se ujedno zaobiđe evropska regulativa, ali i da se zadrži veliki profit koji dolazi od reklamiranja. Nažalost, ako se ne odlučite za pretplatu, moraćete da prihvatite saglasnost da Meta može slobodno prikupljati vaše lične podatke. Da li je na ovaj način politika zaista usklađena sa GDPR-om i da li će Meti poći za rukom da pravo na privatnost ostavi kao beneficiju bogatih, ostaje da se vidi u narednih par meseci.
BONUS VIDEO:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare