Autorka video-igre o Pupinu i Tesli Tatjana Gadža za Nova.rs kaže video igre su za nju najkompletnija umetnost, jer su spoj umetnosti i tehnike.
Da je gejming mnogo više od zabave, imali smo priliku da vidimo prošle nedelje na izložbi „Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod Srba – od Tesle i Pupina do danas“ u Muzeju nauke i tehnike na kojoj su, između ostalog, izložene dve video-igre posvećene slavnim srpskim naučnicima.
Igre su tokom višemesečnog besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije u saradnji sa Crater training centrom, namenski napravila dva tima i to za potrebe izložbe koja je otvorena do 30. novembra, a u okviru koje, posetioci mogu da ih i isprobaju.
Tim liderka i gejm dizajnerka Tatjana Gadža (26) zajedno sa svojim timom od još četiri člana: Aleksom Petrovićem gejm diveloperom, Teodorom Zanoškar 2D artistkinjom, Andrijom Vasiljevićem artistom i Marinom Perović animatorkom, oformila je Omaya Studio koji je napravio igru 2D platformer žanra, “Misterije X zraka”.
Kada bi u nekoliko rečenica trebalo da predstaviš autorku video-igre o slavnim srpskim naučnicima, odnosno sebe, kako bi to učinila?
Tatjana Gadža diplomirala je 2019. godine na master studijama na Fakultetu primenjenih umetnosti, smer primenjeno slikarstvo sa master radom “Mitologija u pop kulturi”. Odlukom fakulteta proglašena je za Studenta generacije Fakulteta primenjenih umetnosti školske 2017/2018 godine. Fokus njenih radova i izvor inspiracije je pop kultura Japana, manga stripovi, animirani filmovi i video igre. Jednako je posvećena radovima u svim tehnikama, kako tradicionalnim tako i digitalnim i redovno prati tokove u umetničkoj zajednici ilustratora, animatora i koncept artista.
Nakon što je tvoj koncept za video-igru u okviru obrazovnog programa Nordeus fondacije bio izabran za dalji razvoj, pridruženi su ti i ostali članovi tima. Međusobno se niste poznavali. Šta ti je bilo lako, šta su bile barijere u radu, kako ste formirali i očvrsnuli tim?
Kroz letnju praksu u Crater training centru dobila sam priliku da radim na jednom ozbiljnom i velikom projektu koji je upotpunjen svojom premijerom na izložbi „Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod Srba – od Tesle i Pupina do danas“. Proces razvoja igre sam doživela kao odlično iskustvo u oblastima narativnog dizajna, gejm arta, dizajna nivoa i animacije u video igrama. Igra je morala biti tako osmišljena da odgovara potrebama i temi izložbe, a u isto vreme zabavna i edukativna kao i da bude pristupačna posetiocima svih generacija. Radom na gejm artu obogatila sam svoj crtački i slikarski stil u oblasti digitalnog crtanja i slikanja. Takođe, kroz ovu praksu dobila sam i priliku da dalje razvijam i upotpunjujem svoje veštine u animaciji putem izrade ključnih poza i izradom 2D modela za animaciju. U ovaj tim, koji je vremenom rastao, svi smo ušli kao neznanci ali smo svi rado razmenjivali znanja, veštine, ideje i iskustva.
Kako ste u timu uspeli da uskladite ciljeve – da se ujedinite u viziji igre, komplementarnost veština i sposobnosti, na kraju krajeva i naziva: Omaya studio?
Veoma mi se svidela ideja da se kroz video-igru kao jedan od najpopularnijih medija 21. veka upotpuni izložba. Nakon završenih radionica na Game Design Bootcamp-u, u organizaciji Nordeus Hub-a koji je deo Nordeus fondacije, napisala sam i gejm dizajn dokument „Misterije X zraka“, koji je izabran za jedan od dva pobednička. Zajednički cilj našeg tima bio da napravimo kvalitetnu, zabavnu i edukativnu video igru što smo uspeli ujedinjenjem naših veština, sposobnosti i poznavanjem različitih oblasti od crtanja i slikanja do programiranja i specijalnih efekata.
Kako bi opisala svoje iskustvo polaznika obrazovog programa Nordeus fondacije i Crater Training Centra?
Iskustvo koje sam stekla pohađanjem obrazovnog programa Game Design Bootcamp predstavljalo je moj prvi korak u boljem upoznavanju srpske gejming scene. Dobila sam priliku da se upoznam sa stručnjacima iz svih oblasti gejming industrije koji imaju već dugogodišnje iskustvo u razvoju video igara. Predavači su sa nama podelili svoja iskustva kako su izgledali njihovi prvi koraci u srpskoj i svetskoj gejming industriji. Sadržaji radionica bili su odlično organizovani i jasno podeljeni u manje segmente. Sadržaj je jasno definisao svaki segment narativnog dizajna, game arta, dizajna nivoa i programiranja. Za mene su najznačajniji bili sadržaji narativnog dizajna i gejm arta jer su primenjivi i u drugim oblastima koje me interesuju gde se pojavljuju potrebe za osmišljavanjem priče, kao što su stripovi i animacije.
Šta dalje? Kakve su ti želje za početak karijere i dalji napredak? Planiraš da ostaneš u gejming industriji?
Veliki sam ljubitelj japanske popularne kulture: video igara, manga stripova, anime serija i filmova i oduvek su me oduševljavali naslovi koji povezuju sve ove tri oblasti. Video igre su po meni jedna od najkompletnijiih umetnosti, od priče, likovnog izraza, atmosfere i muzike do mogućnosti da kao igrač aktivno učestvujemo u razvoju predstavljenog fiktivnog sveta. Po struci sam master primenjeni umetnik / primenjeni slikar i težim da svojim obrazovanjem i željom za stvaranjem nečeg novog doprinesem srpskoj gejming industriji. Putem ovog obrazovnog programa dobila sam priliku da se upoznam sa srpskom gejming industrijom i upoznam mnogo divnih ljudi kao i da se povežem sa mojim vršnjacima iz drugih obrazovnih oblasti neophodnih za nastanak jedne video igre.
Nordeus fondacija, nakon ovog, organizuje još jedan besplatni obrazovni program, ovog puta za tehnički razvoj video-igara za koji su prijave u toku. Kakvo je tvoje mišljenje o tome?
Verujem da će novi besplatni obrazovni program u organizaciji Nordeus fondacije biti jednako uspešan kao i Game Design Bootcamp na kojem sam učestvovala početkom leta ove godine. Ovaj put program je posvećen tehničkom razvoju igara i svaki polaznik će imati priliku da napravi svoju FPS (First Person Shooter) igru. Program, Game Dev Bootcamp, traje četiri nedelje od 15. novembra do 1. decembra, a prijave su već počele i traju do 12. novembra preko vebsajta Nordeus Hub-a.
9010997
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare