Foto: Renault

Ostvarila nam se želja. Kada je prvi put u januaru najvaljen novi Renault 5 poželeli smo da francuska kompanija napravi i neku snažnu verziju legende, koja bi mogla da bude pandan nekadašnjim R5 Turbo varijantama. Znamo da po zvuku motora ne može, ali makar neka to bude po brzini i voznoj dinamici. I evo - Alpine, sportski brend u okviru Renault Grupe kreće na put potpune elektrifikacije, a jedan od prvih potpuno električnih modela ovog brenda biće dorađeni Renault 5 sa dosta više snage i boljim performansama od osnovne verzije.

Novi Renault 5 koji je planiran kao zamena za model Zoe 2024. godine imaće elektromotor sa 100 kW (136 KS). Međutim, Alpine R5 dobiće agregat sa 160 kW (218 KS) iz krosover modela Megane E-Tech Electric čija premijera je zakazana za sledeću godinu.

„Skraćenjem dužine elektromotora koji ćemo koristiti za električni Megane dobili smo pogonsku jedinicu za novi Renault 5 sa 100 kW. Može da se proizvodi na istoj proizvodnoj liniji i ima istu tehnologiju, ali ima nešto manje bakra i drugih elemenata pa je zato kraća. Pored toga, naša nova CMF-BEV platforma za kompaktna električna vozila biće u stanju da smesti nešto veći elektromotor od 160 kW. Instalacije su u potpunosti iste, ali ćemo morati da napravimo određena podešavanja kako bi Alpine R5 bio sportski nastrojen“ rekao je Gilles Le Borgne, glavni inženjer Renaulta.

Evo kako bi Alpine R5 mogao da izgleda.

Iz francuske kompanije nisu želeli da otkrivaju mnogo detalja o novim električnim modelima, ali prema najavama Alpine R5 se očekuje na tržištu tokom 2024. ili 2025. godine. Što se samog brenda Alpine tiče, već od ranije je poznato da će kreću u smeru potpune elektrifikacije, a pored hot-hatch verzije Renaulta 5 očekuje se i nova generacija modela A110 koja nastaje u saradnji sa Lotusom, ali i nešto veći električni GT automobil.

Podsetimo se par kultnih Renault 5 verzija u sportskom izdanju:

Bonus video: Pazi s kim se kačiš u saobraćaju

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar