Globalna nestašica čipova je vrlo stvarna i uticala je na celokupni raspored proizvodnje automobilske industrije. U prvih nekoliko meseci ove godine zatvorene su montažne fabrike raznih proizvođača, dok je Toyota, jedan od najvećih svetskih proizvođača, zatvorila fabrike u SAD-u, Kanadi, Meksiku i drugim delovima sveta.
Poslednji proizvođač automobila koji se u nestašici čipova „potrošio“ je Mercedes-Benz, koji je nemačkim medijima otkrio da bi njegovi kupci mogli da čekaju na naručeni automobil i više od godinu dana. Informacija je stigla od samog vrha, od direktora Daimlera Ole Kalleniusa.
„Potražnja je velika u Mercedes-Benzu, a istovremeno nažalost postoje ozbiljna ograničenja“, navodi Kallenius. „Za neke modele vreme čekanja je duže nego što bismo hteli, u nekim slučajevima i više od godinu dana“. Prema Mercedesu i BMW-u, globalna nestašica čipova mogla bi da potraje do 2023. godine, a pojavila se kao temeljni učinak pandemije koronavirusa. Ipak, uticaj na proizvodnju vozila sledeće godine bi trebalo da bude manji.
Treba se osvrnuti i na izveštaj iz avgusta koji navodi da Mercedes izbacuje V8 iz ponude od 2022. godine u SAD-u zbog problema sa globalnim lancem snabdevanja. Međutim, nemački proizvođač automobila je nedavno saopštio da je otkazivanje V8 posledica problema sa kvalitetom, a ne snabdevanjem.
Kako piše Auto Klub, uprkos procesu elektrifikacije koji u automobilskoj industriji ulazi „u 6. brzinu“, glavni zamenik Mercedes-AMG-a Philipp Scheimer je na Salonu automobila u Minhenu rekao kako će Mercedesov V8 biti prisutan još najmanje 10 godina zbog vrlo velike potražnje širom sveta.
Bonus video: Pogledajte izgled unutrašnjosti novog Mercedes-Benza SL
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: