Foto: Promo/Dacia

Iako su novi automobili poskupeli, Dačija i dalje spada u najpovoljniji brend na mnogim tržištima. Kako oni uspevaju da kontrolišu cene svojih vozila, na primeru novog Joggera otkrio je član razvojnog tima rumunske kompanije za švajcarski Blick.ch.

Kao prvo proizvodnja se već u startu odvija jeftino u dva pogona u matičnoj zemlji Rumuniji gde plate nisu visoke, kaže Marc Struss iz Dačije. Kao deo Renaulta, oslanjaju se na tehnologiju Francuza i koriste njihove pogone i druge tehnologije. Recimo „jezgro“ Dustera još uvek se temelji na istoj tehnologiji kao i treća generacija Renault Clia, lansirana 2005. godine.

Ali, evo detaljno primera uštede na novom sedmosedu kompanije – Joggeru. Mala masa vozila je jedan od ključnih odgovora. Lagani automobil znači i manje sirovina i manji motor. I jedno i drugo pojeftinjuje proizvodnju, a time i vozilo. Dacia Jogger u Srbiji startuje od 14.690 evra za verziju sa pet sedišta i benzinskim motorom u Essential paketu opreme, dok je za ECO-G 100 potrebno izdvojiti 200 evra više. Verzija sa sedam sedišta je doplata od 900 evra.

Boja za zaštitu podvozja već je ugrađena u plastiku tokom proizvodnje. Dakle, ne mora posebno da se farba. To štedi jedan radni korak i čini štitnik podvozja izdržljivijim. Pukotine od kamena ili druge ogrebotine nisu vidljive i ne mogu oštetiti lak koji se tada mora obnoviti.

Umesto plastičnih bočnih zaštita na vratima Joggera su nalepnice – povoljnije su, a i plastične obloge u ovom cenovnom rangu bile bi previše jeftine i brzo bi izgledale istrošeno. Prednji deo do B-stupa Joggera je od Sandero Stepwaya, što takođe smanjuje troškove.

Foto: Promo/Dacia

Dalje, Jogger nema izduvne cevi, čak ni lažne. Završetak izduvnog sistema negde je na sredini automobila, što takođe štedi materijal i novac. Nijedna lampa nije na vratima prtljažnika, pa su vrata „oslobođena“ ovih električnih instalacija, ali i njihov otvor za prtljag je veći, piše revija HAK.

Foto: Promo/Dacia

Dacia nije razvila nova sedišta za treći red u Joggeru već je nastavila da koristi ona iz prethodnika Lodgyja. Sedišta su teška samo 10 kg. Šine za pomeranje sedišta su izostavljene zbog troškova i težine.

Foto: Promo/Dacia

Dok kupci realno mogu bez električnih vrata prtljažnika ili kliznih zadnjih sedišta, čak im se i krovni nosač nudi skoro besplatno. Da li su Dačijni modeli bezbedni, pročitajte ovde.

Bonus video: Pogledajte prve kadrove našeg testa Dacie Jogger u Srbiji

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare