Foto: Promo

Koliko god dugo radila posao automobilskog novinara i test vozača, kada se pojavi neki novi model automobila uvek, ali uvek, želim da čujem šta drugi misle o tom vozilu. Poslednjih godina, u najvećem broju slučajeva mišljenja su podeljena. Sve dok se nije pojavila Mazda CX-60 na koju su, čini mi se, svi “odlepili”.

Vrlo retko se dogodi da se neki SUV dopadne većini. Nije nemoguće, ali zaista je vrlo retko. Kad kažem svima mislim i na stare i na mlade, i na one imućnije koji žele da kupe ovaj automobil i na one koji ne voze uopšte, i na one koji se razumeju i prate automobilsku industriju i na one neupućene prolaznike kojima atraktivni SUV privlači pažnju na pešakom prelazu.

Mazda je sa modelom CX-60 napravila pravi bum jer se u moru SUV modela (koje mnogi “hejtuju”) istakla na sjajan način. Kao prvo, ovo je trenutno najveća, najluksuznija, najbezbednija, najmodernija, najsnažnija i naj naj šta god hoćete Mazda ikad.

Foto: Printscreen Nova.rs/Video

Ovaj model istražujem od prošle godine, tačnije otkako se pojavio – što čestim test vožnjama u Srbiji i u inostranstvu, što ispitivanjem tržišta kako domaćeg tako i evropskog, zatim kupaca, zaljubljenika, pa i tih hejtera. Rezultat istraživanja koje je trajalo mesecima može se svesti na dva zaključka.

U čemu je štos?

Kao prvo, dizajn. To je osnova i nešto što i oni koji se ne razumeju u automobile mogu da shvate i da “padnu” na to…

Mazda CX-60
Foto: Mazda

A šta su Japanci uradili da se jedan SUV u moru drugih istakne? Napravili su model koji i dok stoji deluje kao da se kreće. Ovo je automobil od 4.7 metara, sa dugačkom haubom koja daje na atraktivnosti, sa velikom upadljivom prednjom maskom i sa vrlo modernim, ali i pametnim automatskim svetlima koja su mi svaku noćnu vožnju činila bezbednom uživancijom, jer nema šta ne vide dok istovremeno vode računa da ne zaslepe vozače iz suprotnog smera. Da li da pominjem boje? Da, jer nije lako odlučiti da li Mazdi CX-60 bolje stoji ona opako zavodljiva crvena Soul Red Crystal ili potpuno nova bela nazvana Rhodium White.

Foto:Mazda

Ovo je prva premijum Mazda i Japanci su uspeli da nas osvoje kvalitetom korišćenih materijala i završne obrade u čitavom enterijeru. Ali nije to glavno. Pogledajte ovu kabinu.

Foto:Mazda

Kada sam prvi put otvorila vrata i smestila se u preudobna sedišta prvo sam 20 minuta gledala svuda unaokolo i divila se elegantnim detaljima, pipkala i kliktala gde sam mogla i shvatala šta su Japanci želeli da urade.

Ko se „loži“ na japandi dizajn ovde će se raspametiti, jer gledaće u najprefinjenije japansko majstorstvo izrade. Samo da kažem da je unutra mešavina različitih materijala i tekstura kao što je javorovo drvo, Nappa koža, hromirani detalji i posebni detaljni na instrument tabli, unikatno obrađena japanska tkanina.

Foto:Mazda

Ono što mi se posebno dopalo je podešavanje sedišta. Naime, Mazdin revolucionarni sistem personalizacije vozača prepoznaje osobu na vozačevom sedištu i automatski podešava okruženje – položaj sedišta, upravljača, retrovizora, Head-up displej, pa čak i postavke zvuka i kontrole klima uređaja – sve kako bi odgovaralo telesnoj građi, ali i ličnim željama vozača.

Foto:Mazda

Dakle, sve gore nabrojano je prva stvar zbog koje je većina „odlepila“ za modelom CX-60. Druga razlog krije se ispod haube.

Ako malo bolje zagrebemo ispod površine i otkrijemo koje se verzije Mazde CX-60 nude, shvatićemo da su Japanci s ovim modelom pokazali neverovatnu hrabrost.

Pročitajte još:

Imamo dve verzije motora – prva CX-60 PHEV, što je zapravo prvi Mazdin plug-in hibrid ikad i kao takav ulazi u istoriju. A druga je – pazite sad – dizelaš i to redni šestocilindarski, zapremine 3,3 litre, koji je ujedno i najsnažniji dizel Motor u Mazdinoj istoriji. Za ove pomenute stvari treba puno hrabrosti – kako za prvi plug-in hibridni pogon, a tek za snažni dizel u današnje vreme kada ih iz Evrope proganjaju. I samo da vam kažem da Mazda ovde nije pogrešila jer su napravili dizelaša koji je ekološki „osvešćen“ (CO2 je svega 137 g/km, što je u klasi kojoj pripada top rezultat) i koji je neverovatno ekonomičan. Sa sve 254 KS i i-Active AWD pogonom na svim točkovima, sportskom vožnjom po krivinama, jednom ozbiljnijom selidbom, te prezabavnom stratovanju sa semofora (ubrzanje do 100 km/h je 7,4 sek.), meni je ovaj dizelaš prosečno trošio svega 5,3 litre.

Foto:Mazda

Tu je još jedna verzija dizelaša od 200 KS/147 kW s pogonom na zadnje točkove koja prosečno troši 4,9 l/100 km (WLTP) i ima emisiju CO2 od samo 127 g/km.

Za one koje dizel motori ne zanimaju, iako je ovde reč o pravom tehnološkom čudu, Mazda je spremila nešto specijalno. CX-60 PHEV nudi ukupnu snagu od 327 KS/241 kW i ogroman obrtni moment od 500 Nm, što ovo vozilo čini najsnažnijim putničkim automobilom koji je Mazda ikad proizvela. Uz to dolaze i izvanredne ekološke karakteristike: WLTP potrošnja goriva iznosi samo 1,5 l/100 km, a WLTP kombinovane emisije CO2 samo 33 g/km. Ja sam ovu Mazdu CX-60 e-Skyactiv PHEV punila tokom noći i omogućavala mi je 60 km vožnje isključivo na električni pogon uz brzinu vozila do 100 km/h što je idealno za moje nedelje gradske potrebe.

Foto:Mazda

Ukratko, smeli dizajn i smeli tehnološki poduhvat u smislu pogonskih sistema, doprineli su tome da ogromna većina ljudi primeti ovu Mazdu, te da im se CX-60 nađe na listi jednih od najzanimljivijih noviteta danas.

Foto:Mazda

I Boba i Vojin voze CX-60

Nisam samo ja kroz moje novinarsko istraživanje primetila da je CX-60 poseban, već i mnogi drugi. Ovo Mazdino čedo prepoznali su i naši sjajni glumci Sloboda Mićalović i Vojin Ćetković.

Boba i Vojin su još od ranije ljubitelji Mazde, pa je tako Boba vozila Mazdu CX-30, a Vojin Mazdu CX-5. Ali, kako je Mazda ove godine predstavila najveći, najsnažniji i najluksuzniji SUV Mazdu CX-60, pala je odluka da ovaj model postane novi član njihove porodice.

Foto:Promo

„Vrlo nam je drago da smo se povezali sa Mazdom jer nam je ona prvi izbor već godinama. Kada smo videli da stiže Mazda CX-60, mnogo nam se svideo dizajn automobila i jedva smo čekali da ga vidimo uživo. Otpočetka smo ciljali na snažniji motor jer uživamo u automobilima koji pružaju takve performanse. Kada se vozimo, osećamo se moćno i sigurno, a auto nam i veličinom savršeno odgovara jer imamo mesta za celu porodicu, čak i na dužim putovanjima“, rekli su Boba i Vojin prilikom preuzimanja svoje Mazde.

Glumački par odlučio se za auto pogonjen Mazdinim najsnažnijim dizel motorom sa 254 KS, pogonom na sve točkove i 8-stepenim automatskim menjačem, kao i za najopremljeniju verziju Takumi sa svim opcionim paketima.

Foto:Promo

Auto je opremljen svim mogućim bezbednosnim sistemima pa Boba i Vojnin mogu da budu sigurni da će im vožnja biti bezbedna i udobna dok istovremeno mogu da uživaju u Bose sound sistemu, navigaciji, projekcionom head-up displeju, adaptivnom tempomatu, pametnom ključu, sistemu personalizacije vozača koji vas prepoznaje i automatski podešava upravljač, retrovizore i klimu prema vašim preferencijama, električnom otvaranju prtljažnika i još mnogo toga. Uz Mazdine opcione pakete opreme ni jedna želja ne ostaje neispunjena.

Foto:Promo

Za svakog ponešto

Kada smo kod opreme, treba napomenuti da se može birati između četiri paketa: osnovni paket Prime-line, srednji paket Exclusive-line i visoki paketi opreme Takumi i Homura.

Svi paketi opreme imaju dvozonski automatski klima-uređaj, središnji TFT ekran osetljiv na dodir od 12 inča, DAB radio uređaj, sisteme Wireless Apple CarPlay i Android Auto, satelitsku navigaciju i tempomat. Uz srednji i više pakete opreme mogu se odabrati i razni opcije: Podrška vozaču, Praktičnost i ozvučenje, Panoramski krovni otvor i Udobnost (Driver Assistance, Convenience & Sound, Panoramic sunroof and Comfort).

Foto:Promo

I naravno, potpuno nova Mazda CX-60 dobila je maksimalnu ocenu od pet zvezdica od strane Euro NCAP-a u poslednjoj seriji testova i to 91% u kategoriji zaštite dece, odnosno 88% bodova u zaštiti odraslih putnika. Ostvaren je i impresivan rezultat od 89% u kategoriji za nezaštićene učesnike u saobraćaju.

Novost u Mazdi je i da sada svaki kupac nove Mazde CX-60, ali i ostalih Mazdinih modela, dobija fabričku garanciju od 6 godina ili do 150.000 kilometara.

BONUS VIDEO