Dizelski motori i niske temperature nisu baš idealan par. Zbog toga, u narednom periodu, vozači dizelaša trebaju da obrate dodatnu pažnju na određene stvari kako bi bili u mogućnosti da startuju svoje vozilo kada dođe prava zima i temperature budu ispod nule.
Benzinske pumpe u novembru prelaze na takozvani zimski dizel, jer se kod standardnog dizela na temperaturama od minus 7 stepeni stvaraju parafinski kristali koji mogu da začepe sistem goriva i filter. Zimski dizel sadrži posebne aditive koji obezbeđuju zaštitu od smrzavanja do minus 20 stepeni.
Ali to nije uvek dovoljno, jer se često mogu formirati prvi kristali, čak i pre nego što temperatura dostigne -20 stepeni. U najgorem slučaju to može da uzrokuje skupu štetu, primera radi na diznama.
Kako bi se to sprečilo, mnoga moderna vozila imaju posebne sisteme grejanja koji štite sistem goriva. Ali, kako temperatura drastično padne, i ova zaštita može da zakaže.
Najbolji način za održavanje protoka goriva je parkiranje automobila na mestu zaštićenom od hladnoće, to jest u garaži. Ako to nije moguće, poslužiće drugi teren koji je što zaštićeniji.
Naravno, nisu svi vozači u prilici da na ovaj način zaštite svoj automobil. Tu u priču dolaze aditivi. Kako bi zimski dizel što duže ostao tečan, dodaju mu se određeni aditivi. Kako bi vaš dizelaš bio spreman za rad na vrlo niskim temperaturama, gorivu možete preventivno da dodate aditive. Međutim, treba biti oprezan i obratiti pažnju na savete proizvođača. Ako dodate pogrešne supstance, možete negativno da utičete na učinak podmazivanja goriva.
Dizel treba redovno da se održava, jer se voda skuplja u filteru goriva i mora redovno da se ispušta. Ako se to ne uradi, voda može da se zaledi i začepi filter.
Ako motor neće da se upali jer se nakupilo previše čestica parafina, sistem goriva mora da se odledi. Da bi ste to učinili, automobil mora da bude parkiran na toplom, a do tada pomaže samo vuča. Čim se sistem ponovo zagreje, parafinske čestice se takođe otapaju, i dizel može ponovo da teče. Pored toga, trebali bi da zamenite i filter goriva.
Mnogima je ovaj proces previše komplikovan, pa pokušavaju da otope parafinske čestice nekim alternativnim rešenjima. Otapanje sistema goriva fenom za kosu ili sličnim predmetima je opasno i ne treba da pokušavate da na ovaj način odletite sistem goriva, jer postoji mogućnost požara.
Kako piše Auto Klub, u prošlosti se dizelu zimi dodavala mala količina benzina, ali to svakako treba izbegavati u modernim automobilima, jer u najgorem slučaju rizikujete veliko oštećenje motora.
Bonus video: Znate li koji je ovo Peugeot i kako da „picnete“ auto za zimu?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare