Volkswagen
Volkswagen Foto:EPA-EFE/Alex Plavevski

Nemački automobilski div benzince i dizelaše zameniće električnim motorima, a veliku pažnju posvetiće softveru i autonomnoj vožnji. Ovi planovi VW-a pokazuju kolike nas radikalne promene na automobilskom tržištu čekaju. Osim elektrifikacije, tržište se kreće i prema autonomiji, a mnogi stručnjaci, uključujući i Rimca, veruju da u nekoj budućnosti ljudi uopšte više neće biti vlasnici automobila, već će ih iznajmljivati i koristiti kao servis, odnosno samo kada im to bude potrebno.

Volkswagen Grupa najavila je novu strategiju za automobilsko tržište na kojoj će se bazirati njihovo poslovanje i razvoj vozila do kraja ove decenije. Tri glavne stvari nove platforme nazvane “Novi auto” odnose se na elektrifikaciju, softver i autonomnu vožnju.

Poznato je da je nemačka kompanija svoj fokus gotovo pa u potpunosti prebacila na elektrifikaciju pa očekuju da će do kraja ove decenije većinu novih vozila pogoniti električni motori, piše Dnevnik.hr. Prema novoj strategiji, u VW-u žele da većina njihovih električnih automobila bude bazirana na novoj i jedinstvenoj platformi nazvanoj SSP (Scalable System Platform). Ona bi zamenila ne samo postojeće platforme za vozila s motorima SUS, već i aktuelnu platformu za e-vozila MEB, kao i nadolazeću platformu PPE. Prvi Volkswagenov model s novom platformom očekujemo 2026.

Takav pristup standardizaciji neće se ogledati samo u platformi, već i u dizajnu baterijskih ćelija. Novi dizajn nameravaju da predstave za dve godine, a cilj kompanije je da do kraja 2030. oko 80 posto vozila koristi baterijske ćelije bazirane na tom jedinstvenom dizajnu.

Veliku pažnju VW će posvetiti razvoju softvera putem novog odeljenja unutar kompanije nazvanog Cariad. On već se razvija jedinstvenu softversku platforma, ali i hardversku arhitekturu koja će biti zadužena za sva softverska rešenja u vozilu – od infotainmenta do nadogradnji softvera u vozilima pa do autonomne vožnje. Nova platforma trebalo bi da bude dostupna do 2025.

U Volkswagenu upravo u softveru vide veliki potencijal za buduću zaradu, pogotovo kada je u pitanju autonomna vožnja jer bi vlasnici njihovih automobila tu uslugu mogli da plaćaju kao servis. Svi automobili bi, dakle, trebalo da imaju mogućnost autonomne vožnje, ali bi se korišćenje naplaćivalo. Takođe, vozila bi trebalo da imaju i druge softverske opcije čije bi se korišćenje naplaćivalo.

Bonus video: Voz budućnosti

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar