Širom Evrope sve je veći broj električnih vozila koji su zbog baterija dosta teži od benzinaca i dizelaša, pa se sa razlogom postavlja pitanje o stanju infrastrukture, kao što su javni parkinzi, garaže i mostovi.
Sve više električnih vozila nalazi se na putevima Velike Britanije, a proizvođači povećavaju proizvodnju i razvijaju automobile sa većim baterijama kako bi poboljšali domet i ukupnu praktičnost. Sa druge strane, raste ukupna masa vozila, a infrastruktura je stara i pitanje je da li može da podrži nova opterećenja.
Stručnjaci su nedavno istakli problem koji se tiče starijih višespratnih parkinga – stare strukture mogu biti u opasnosti od urušavanja zbog povećane mase novih automobila. Električna vozila su znatno teža od današnjih uobičajenih benzinskih ili dizel vozila, a sigurno su i glomaznija od modela koji su bili na putevima pre pedeset ili šezdeset godina – kada je izgrađeno mnogo parkinga na sprat.
Kako bi se rešio problem, uvode se nova pravila o ograničenjima težine na parkinzima.
„Ne želim da budem paničar, ali definitivno postoji potencijal da se uruše neki od prvih napravljenih parkinga koji su u lošem stanju“, izjavio je Chris Whapples, građevinski inženjer, konsultant za parkinge i čovek koji stoji iza novih pravila.
Tu ne završavaju problemi, s obzirom na to da su vladini ministri takođe sugerisali da bi lokalne opštine trebale da provere ograničenja težine na mostovima, kako bi bili sigurni da se neće srušiti sa povećanjem broja težih električnih automobila koji prelaze preko njih, prenosi Revija HAK.
„Električna vozila mogu biti do 33 posto teža od ekvivalentnih vozila na benzinski pogon i važno je da oni koji brinu o sigurnosti naših puteva i mostova to uzmu u obzir“, izjavio je član Parlamenta, torijevac Greg Knight.
Bonus video: Vozili smo Audi A3 u plug-in hibridnom izdanju – Evo zašto ova najskuplja verzija nije i najbolja
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare