Mnogi čelnici evropske auto-industrije ističu Kinu kao mnogo veći problem nego što je nedostatak mikročipova. Sve veći broj električnih automobila stiže sa Dalekog istoka u Evropu, a to predstavlja strah za sve zaposlene u automobilskoj industriji širom Starog kontinenta.
O tome da su radna mesta u evropskoj auto-industriji ugrožena piše se svakodnevno. Sa električnom tranzicijom, mnoge komponente više neće biti potrebne, a to se pre svega odnosi na kompleksne motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Drugi problem je div sa istoka u vidu Kine, koja sve agresivnije ulaže u auto-industriju i sprema se da pokori svetska tržišta. Čak i evropski proizvođači masovno hrle tamo, jer su troškovi proizvodnje niži, a i nalaze se na samom izvoru najnovije tehnologije baterija.
Prema istraživanju PwC-a, EU se nalazi pod sve većim pritiskom, sa potencijalno ozbiljnim posledicama. Već sada su evropski proizvođači su suočeni sa izuzetno oštrom konkurencijom iz Kine, a konsultantska kompanija PwC tvrdi da će Evropa uvoziti više automobila nego što izvozi već 2025. godine.
Dok kineski proizvođači prodaju sve više električnih vozila u Evropi, i evropski i američki proizvođaći sve više sele svoju proizvodnju električnih vozila u najmnogoljudniju zemlju na svetu. Prošle godine, evropski proizvođači automobila koji imaju postrojenja u Kini izvezli su samo 35.000 električnih vozila iz te zemlje u Evropu (primer je Dacia Spring Electric koja se proizvodi u Kini).
Kako piše Revija HAK, ove godine ta brojka će verovatno biti oko 66.000. Već za tri godine, u Evropi bi moglo da se proda 800.000 automobila kineske proizvodnje, od čega oko 330.000 iz kineskih pogona evropskih automobilskih kompanija.
Bonus video: Električni automobil u Kini izgoreo na punjaču