Foto:Promo

Japanska kompanija je tokom prethodnih meseci često tema u javnosti, pre svega zbog nedostatka volje da pređe na potpuno električne automobile globalno, jer smatraju da je hibridni pogon bolja opcija. Ipak, u Evropi će morati da iz ponude izbace benzince i hibride, a sada su objavili da će biti spremni za ovu tranziciju.

Matt Harrison, glavni operativni direktor japanskog proizvođača, izjavio je da Toyota ne podržava standard Euro 7 koji je predložila Evropska unija, a koji primorava proizvođače automobila da smanje prosečnu emisiju ugljen-dioksida svojih flota za 55 procenata do 2030. u poređenju sa nivoom iz 2021. godine.

Pored toga, on ne očekuje da će norma biti potpuno ukinuta, već da će biti ublažena na „nešto realniji nivo“. S tim u vezi, i Nemačka i Italija su izrazile svoje primedbe na originalni plan zabrane prodaje benzinaca i dizelaša od 2035. godine, sa nacrtom kojim bi se dozvolila e-goriva.

Foto:Promo

Što se tiče zabrane prodaje novih automobila sa pogonom na fosilna goriva, Harrison je rekao da će Toyota biti spremna da od 2035. godine isključivo prodaje potpuno električne automobile na evropskom tržištu. Prema njegovom mišljenju, udeo električnih automobila u prodaji će skočiti sa 0 posto u 2022. na 15 posto 2025. godine, odnosno na 55 posto 2030. godine.

Ipak, to ne znači da će Toyota ubrzo odustati od alternativnih pogona. Japanska kompanija će nastaviti sa prodajom hibrida, plug-in hibrida i vozila sa pogonom na vodonik i u sledećoj deceniji, jer je plan da se od 2030. godišnje proizvede 1,7 miliona električnih automobila, a ukupna proizvodnja kada se dodaju benzinci, hibridna vozila i automobili sa pogonom na vodonik bi trebala da dostigne 3,5 miliona primeraka.

Bonus video: Vozili smo redizajniranu Toyotu Corollu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar