Godinu iza nas ponovo je obeležila pomama kupaca za kompaktnim krosoverima. Koji su to modeli najtraženiji, zašto su toliko zanimljivi kupcima i koliko koštaju? Različite kategorije SUV modela su u trendu već nekoliko godina, pa hajde da proverimo zašto najmanja vozila ove klase drže vrh prodajne piramide.
Segment kompaktnih krosovera je jedan od strateški najvažnijih segmenata u ponudi čitave auto-industrije. Razvijao se i rastao postepeno u poslednjih 10 godina, pa tako danas kupci i te kako shvataju da je jedan podignuti gradski model u kompaktnom i pristupačnom paketu baš ono što im treba.
Ovih top 10 modela iz segmenta svakako donose i ono nešto ekstra za kupce u odnosu na klasične porodične automobile – malo više prostora, dodatnu zabavu u vožnji i prstohvat modernog dizajna koji je tu da začini sve.
Nadamo se da ćete uspeti da pronađete svog favorita iz ove klase u top 10 listi, poput brojnih kupaca i ponosnih vlasnika koji se voze našim i evropskim putevima.
Renault Captur
Druga generacija Captura nosi bolji plasman od Nissana Juke, svog daljeg rođaka iz Japana, iz više razloga. Nudi moderniji, fleksibilniji i prostraniji enterijer, a donosi i subjektivni osećaj kao da vozimo automobil iz više klase, dok istovremeno prednjači i po opcijama ponude pogonskih agregata, koji će svakom kupcu da olakša pronalaženje prave verzije za sopstvene potrebe.
Captur je i jedan od najprodavanijih krosovera u Evropi, ali je i u Srbiji jedan traženijih u svojoj klasi.
Stilizovana kabina, pametna dizajnerska rešenja i činjenica da Captur zadržava vrednost duže vreme su jaki aduti modela još od prve generacije, a drugo izdanje je zadržalo sve te pluseve i donelo dodatna unapređenja.
Iako nudi različite pogonske opcije, koje su redom prilično rafinirane u vožnji, verzija 1.0 turbo benzinac nema izražene performanse. Ukoliko vam je bitno iskustvo u vožnji i performanse motora predlažemo da probate novi 1.3 TCe, ali i dolazeći 1.6 plug-in hibrid.
Od svih modela na ovoj top-listi Captur je drugi najpovoljniji, pa u Srbiji početna cena iznosi 15.990 evra.
Peugeot 2008
U klasi u kojoj su svi ulickali svoje modele, pojavljuje se Peugeot 2008 kao forma savremene umetnosti i odnosi pobedu po „wow-efektu“. Trud koji su Francuzi uložili u ovaj model vidljiv je na svakom koraku, bilo da govorimo o pomentuoj pojavi, kvalitetu korišćenih materijala, futurističkom kokpitu ili ponudi prostora (u ovom krosoveru zaista ima mesta a prtljažnik nudi 390 litara), pa na kraju i ceni. U Srbiji startuje sa 19.290. evra.
Ponuda agregata je bogata što ga čini opasnim rivalom, jer 2008 nudi sve: od malih benzinaca i dizelaša, do snažnih GT verzija sa 155 KS, ali tu je i potpuno električni e-2008. U vožnji je ovaj model vrlo zabavan, pogotovo u jačim varijantama.
Nema izraženih mana, pa ne čudi što je prošlog meseca bio broj 1. po prodaji u Evropi u svom segmentu, ali šesti u generalnom plasmanu, za mesto ispred Captura. Štaviše, 2008 gotovo da štrči u svojoj klasi, kako po dimenzijama tako i prema onom što nudi.
Volkswagen T-Cross
Iz VW-a su pratili dešavanja na tržištu i nisu žurili sa predstavljanjem svog aduta u ovoj klasi. T-Cross upravo i odaje utisak automobila u čiji razvoj je uloženo dosta razmišljanja i na kome su primenjena učenja dobijena iz analiza modela drugih proizvođača.
Sa nešto višim klirensom od proseka u klasi, T-Cross komotno nosi dizajn koji više podseća na klasično SUV vozilo nego na gradski automobil.
Pogonske opcije su dve varijante 1.0 turbo benzinac sa tri cilindra od 95 i 115 KS, kao i 1.6 dizel. Praktičnost je jedna od odlika segmenta, pa T-Cross ni tu ne zaostaje mnogo sa modularnom zadnjom klupom koja nudi mogućnost prevoza većih predmeta. Iako kvalitet završne obrade u kabini možda nije na nivou koji biste očekivali od VW-a, opet je u Evropi izuzetno tražen.
Početna u Srbiji iznosi 21.454 evra sa carinom i PDV-om.
Ford Puma
Poput Folksvagena, Ford je takođe dosta kasno ušao u segment kompaktnih krosovera. Kao zamena za ranije predstavljeni Ford Ecosport (koji nije imao baš previše uspeha u segmentu), došla je Ford Puma u sasvim novom izdanju.
Uzbudljivo iskustvo vožnje koje Puma nudi je spoj 1.0 benzinskih agregata koji dolaze u tri varijante, od kojih najjača broji čak 155 KS, do kojih dolazi uz pomoć 48-voltnog generatora. Puma je nastala na istoj platformi kao i Fiesta, pa je od rođake i nasledila zabavu i energičnost koje obezbeđuje u krivinama.
Ford Puma ne nudi baš previše prostora, a boljka joj je takođe kvalitet završne obrade, ali to kompenzuje brojim pametnim rešenjima za odlaganje sitnica od kojih je najzanimljiviji tzv. Mega box, odnosno prostor u podu gepeka koji služi za odlaganje kabastih i prljavih stvari, koji bez problema možete da operete crevom u dvorištu posle takve upotrebe.
Akcijska cena u Srbiji iznosi 22.090 evra
Seat Arona
Iako se pojavio na tržištu skoro godinu dana pre daljeg rođaka iz Volfsburga, Seat Arona ima sve atribute lidera klase. Nešto ranija premijera u ovom slučaju ne znači zastarelost u bilo kom pogledu, naprotiv.
Arona ima možda najbolji infotejnment sistem u segmentu, a sve komande su izuzetno responsivne. U segmentu koji se ocenjuje prema stilu, praktičnosti i upotrebljivosti Arona nudi više od većine rivala. Odlikuje je malo slabija dinamičnost u vožnji i kvalitet enterijera u odnosu na T-Cross, ali ne sumnjamo da će već sa redizajnom i te boljke biti otklonjene. Seat Arona u Srbiji startuje sa cenom od 17.711 evra.
Nissan Juke
Nissan Juke je model zahvaljujući kome uopšte imamo klasu kompaktnih krosovera. Iako se pojavio na tržištu prvi put pre deset godina, Juke je do danas ostao omiljeni nekonvencionalni izbor za ljubitelje povišenih kompaktnih automobila, iako ga je sledilo toliko “imitatora”.
Druga generacija je ispravila brojne mane početne verzije, ali je u međuvremenu konkurencija u segmentu postala toliko jaka da je za Juke rezervisana zlatna sredina.
Nudi fleksibilnost i prostranost kabine koja je takođe u proseku, a upravljanje i generalno osećaj u vožnji karakteriše izraženiji sportski osećaj u odnosu na takmace iz klase. Za sada druga generacija dolazi samo sa benzincem od 1.0 litra i 115 KS, dok se u skorije vreme očekuje dopuna u ponudi agregata koja će da uključi i hibridni pogon.
Početna cena za Nissan Juke u Srbiji iznosi 17.100 evra.
Mazda CX-3
Mazdin kompakt nudi najbolju upravljivost i ponašanje u vožnji, ali mu je značajan minus manjak prostora u kabini u odnosu na prosek u klasi, kao i nešto viša cena u poređenju sa drugim modelima iz naše top 10 liste. Na dizajn Mazde nemamo nikakve primedbe, a i kako bismo ih imali kada je to prelep automobil, sa jednako lepim i praktičnim dizajnom enterijera.
Mazda CX-3 dolazi sa širom ponudom pogona, i u benzinskoj i u dizel varijanti. Ovde preporučujemo benzinske agregate koji se u CX-3 voze nešto rafiniranije i lakše od dizela.
U Srbiji Mazda CX-3 startuje sa 18.990 evra.
Audi Q2
Audi je bio prvi iz trijumvirata premijum nemačkih giganata koji se upustio u takmičenje u klasi kompaktnih krosovera sa svojim modelom Q2. To je svakako učinio na mnogo bolji način od pokušaja konkurencije iz Mercedesa i BMW-a, pa je Q2 već nekoliko godina najuspešniji pokušaj minijaturizacije premijum SUV vozila.
Od Q2 ne treba očekivati čuda u offroad vožnji, jer on za to nije ni napravljen. Raskošan enterijer je bitnija stavka za uspeh u ovoj klasi, a Audi je to shvatio blagovremeno, pa se Q2 ponosi možda i najboljim rešenjima u poređenju sa konkurencijom.
Audi Q2 je daleko skuplji od takmaca u klasi, ali opet dolazi sa nižom cenom u odnosu na konkurentske modele iz Mercedesa i BMW-a, pa je zato i naš izbor u mini premijum konkurenciji u okviru kompakt krosover segmenta.
Početna cena za ovaj premijum model u našoj zemlji je 24.875 evra.
Citroen C3 Aircross
C3 Aircross je došao kao zamena za C3 Picasso u Sitroenovoj gami, a u skladu sa dominacijom SUV-ova u odnosu na MPV segment na evropskom tržištu tokom poslednjih godina. Jedan je od najboljih automobila na ovoj listi kada se gleda odnos cena-kvalitet, a takođe i jedan od najudobnijih.
Uz te pluseve dolazi i nekoliko minusa, pre svega nedostatak uzbuđenja u vožnji. Kvalitet prenosa brzina i upravljivost u vožnji su neke od stvari na koje u C3 Aircrossu nažalost nisu obratili dovoljno pažnje u aktuelnoj verziji, ali kako je dalji razvoj segmenta neminovan, nadamo se da će francuski proizvođač shvatiti da sa određenim poboljšanjima mogu da pretenduju na veći deo kolača u klasi.
Na domaćem tržištu C3 Aircross startuje sa cenom od 15.990 evra, što znači da u ovoj top-listi deli drugo mesto sa Renault Capturom po ceni.
Dacia Duster
Od samog pojavljivanja na tržištu Duster je izuzetno popularan model, ne samo na putevima Srbije, već širom Evrope. U pitanju je, ni manje ni više, nego najjeftiniji kompaktni krosover koji možete da kupite.
Duster je prilično dobar u offroad vožnji, nudi dosta prostora za potrebe cele porodice, ali dolazi i sa nedostacima, među kojima su najuočljiviji oni koji se odnose na zvučnu izloaciju, kao i kvalitet materijala u donjim delovima kabine.
Međutim, ako ne gledamo dalje od cene i mogućnosti u vožnji koje nudi, čak bismo mogli da kažemo da je Duster sam u svojoj klasi. Ekipa Nova.rs je testirala Daciu Duster sa novim 1.3 motorom, pa detalje saznajte ovde.
Sa početnom cenom od 13.240 evra u Srbiji, Dacia Duster je i najpovoljniji model od svih u ovoj top-listi.
Na ovoj listi svoje mesto nije našla Toyota C-HR jer se nudi samo u hibridnoj varijanti što povećava cenu. Tako ovaj japanski krosover košta preko 25.000 evra, iako ne spada u premijum segment.
Izvor: Autocar/Nova.rs
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare