Podeli
Foto: Đorđe Bošković

Nije nam se novi GLA prevrnuo tokom testa, bez brige, nego je među nama dobio nadimak “Izvrnuta torta”, budući da su u Mercedesu zgužvali i bacili recept prvog GLA i smućkali potpuno nove sastojke za drugu generaciju svog najmanjeg krosovera. Cilj je bio da ostane primamljiv, ali postavljen drugačije.

Druga generacija Mercedes-Benz GLA modela je sve ono što prva nikada nije bila. Ovo je sada mnogo više krosover, sa više centimetara gotovo svuda, sa većim rastojanjem od tla i generalno mnogo ozbiljnijim nastupom.

Prvi GLA kao da je bio na brzinu rađen, čisto da se nahrane gladna usta kupaca koji pošto-poto žele krosover. Tako je na osnovi tadašnje A-klase nastao prvi GLA koji je više bio podignuta verzija gradskog hečbeka. Nudio je čak i jednako malo prostora unutra. Uprkos tome, kao takav je prodat u preko milion primeraka, što opet dokazuje koliko je ogromna potražnja za ovim tipom vozila.

Foto: Đorđe Bošković

Sada je pred nama jedna druga priča. Novi GLA je kompletan model sa mnogo jačim stavom, pojavom i generalno onim što nudi. To znači i da bi trebalo da bude još uspešniji od svog prethodnika. Ali, krenimo redom.

Jedna majka, dece sedmoro

GLA je nastao na platformi nove A-klase, a koja “rađa” sedam Mercedesovih modela. Među njima su i A-sedan, zatim CLA, CLA Shooting Brake, B-klasa, pa i novitet GLB, a kako se šuška, za neka tržišta nemačka fabrika možda napravi i GLA coupe.

Nova platforma je omogućila mnogo više opcija za igrarije inženjera koji nisu imali zadatak da samo naprave povišenu verziju A-klase, već model za sebe, dobro promućkan kako bi ponudio više, ali i da ne iskoči iz okvira najtraženijeg segmenta.

Foto: Đorđe Bošković

Tako je novi GLA kraći za 14 mm od prethodnika, ali 30 mm širi i čak 117 mm viši. Upravo ti dodatni mm u širini, a pogotovo u visini doprineli su tome da sada i ljudi koji nisu liliputanci, mogu nazad lepo i udobno da sede i da ne brinu za frizuru jer mesta za glave napokon ima dovoljno.

Iako kraći nego pre, GLA ipak nudi više mesta u kabini jer ima za 30 mm veće međuosovinsko rastojanje. Čak ni prtljažni prostor nije morao da bude “uštinut” nauštrb komotnije kabine, već nudi nekoliko litara više nego pre (425). Iako to nije u rangu litara koliko nude rivali, nas troje odraslih komotno se spakovalo za vikend-putovanje kroz Srbiju. Za porodice i češće glavolomke oko pakovanja pred duži put, GLB bi bio bolji izbor.

Idemo na siguricu

Za sada inženjeri imaju plus, pa da pređemo na dizajnere. To je malo bolna tačka jer ukusi su različiti, pa se nećemo mnogo baviti temom kome je koja generacija GLA lepša.

Ali, moram da iznesem jednu sjajnu opasku kolege koja bi sasvim solidno opisala novi Mercedesov krosover – “Moram svako malo da izlazim iz automobila da bih se setio kako izgleda”.

Foto: Đorđe Bošković

Saznajte još:

Pa, istini za volju, iako GLA ima nove farove, drugačija zadnja svetla i generalno drugačije izgleda od prethodnika, stvarno se ni po čemu kao model ne ističe.

A kada znamo da su baš tako rešeni modeli mnogih proizvođača i najuspešniji, tu nema mesta za realnu zamerku.

To neisticanje donelo je milione kako Folksvagenu sa “golfom”, tako i Nisanu sa “qashqaijem”. Ima još mnogo takvih primera, znate ih sigurno.

Šareno, digitalno, ali zato pametno

Tradicionalisti su prilično glasni na pomen novih “mercedesa” i digitalizovanih kabina. Kažu da ti “tableti “ nisu premijum. Međutim, svet se menja, ide ka napred, promene su zdrave i danas gomila velikih ekrana po kabini jeste premijum.

Naravno, ne bilo kakvih već baš ovakvih kakve Mercedes nudi. Pregledni, sa perfektnom grafikom, modernim prikazom, responsivni, glatki i atraktivni.

Ako su vam mnogo šareni, možete da izaberete manje napadne prikaze. MBUX je, dakle, došao u drugu generaciju GLA jer joj je to bilo potrebno, s obzirom na to da govorimo o savremenom modelu koji je namenjen mladima i nalazi se u segmentu koji se najviše traži.

Instrument tabla je vrlo jasna, prikaz smo menjali putem malih tačpeda na volanu, dok smo vrlo sadržajnom multimedijom upravljali putem onog velikog u okviru centralne konzole.

Mesta za sitnice napred u kabini ima dovoljno, pa se nismo mučili sa telefonima, flašicama i slično. Kada smo sve podesili kako nam odgovara, startujemo GLA sa oznakom 200d.

Nije za “loženje”

Naš test-primerak označen je sa 200d: dakle, imamo snažniji dizel-motor u premijum kompaktnom SUV-u za grad… Zvuči tržišno primamljivo.

Foto: Đorđe Bošković

Dve litre zapremine, četiri cilindra i 150 KS obezbedili su ubedljivu vožnju, s tim da skrećem pažnju na to da se deklarisana snaga ne oseća u potpunosti, iako masa od svega 1,5 tona ovde ne može biti problem. Ubrzanja su bila solidna, a fabrički podatak kaže do ovaj GLA do “stotke” stiže za 8,6 sek. dok je najveća brzina 208 km/h.

Sveopšti utisak iz vožnje je takav da ovaj GLA uopšte ne budi aspiracije ka dinamičnoj vožnji (nije da nismo probali). Sa malo mekšim, ali predvidljivim upravljanjem, ovaj GLA je najbolji kada sa njim putujete lagano i smireno.

Foto: Đorđe Bošković

Obrtni moment od 320 Nm omogućava da startom na semaforu vi budete faca, ali neka brza vožnja kroz krivine nije nešto u čemu ovaj krosover, odnosno vozač uživa. Iako na raspolaganju GLA ima različite režime vožnje, među kojima i Sport u kom jeste dinamičniji, želja da svako malo osetite snagu u krivinama u ovom automobilu nekako nije prioritet.

DCT osmostepeni menjač radi korektno, kako smo od njega i navikli, a kome se brzine menjaju sporije nego što bi hteo (nekad pri nižim brzinama) uvek ima opciju da stvar uzme u svoje ruke i koristi polugice iza volana.

U vožnji je udoban, što u najvećoj meri treba zahvaliti dobro podešenom oslanjanju (napred MacPherson, nazad Multilink i to kao deo standardne opreme), a manje sedištima.

Takođe, sve vreme tokom vožnje imali smo utisak da se vozimo u mnogo većem automobilu nego što je GLA. Tome doprinosi značajno viša pozicija sedenja, pa kad god se parkiram i izađem iz automobila, te se obavezno okrenem da ga još jednom pogledam (radite to svi koji volite automobile), zbunim se kad vidim da je ovo jedan mali SUV.

Foto: Đorđe Bošković

Dakle, ako je nekome do loženja, imaće ga makar u tom smislu: dok vozi neka misli da “tera” veliki GLE na primer.

Za grad, za put, za avanturu

Posle više od 1.000 km vožnje kako po gradu, otvorenom putu i autoputevima, utisak je sledeći: gradski krovoser sa ovako kompaktnim dimenzijama dobro se snalazi čak i uzanim ulicama, a manevrisanje nije problem jer je prečnik zaokreta oko 10 metara.

Malo je nepregledan pozadi, ali to je boljka svih novih automobila, pa je ulaganje u rikverc-kameru gotovo nužnost.

Foto: Đorđe Bošković

Saznajte još:

Potrošnja u gradu kretala se oko 7,5 litara, na autoputu oko 6, a na regionalnom oko pet litara. Ovo je dobar rezultat za 200d sa 150 KS.

Iako naša verzija nije bila opremljena 4matic pogonom, to nas nije sprečilo da skrenemo sa puta, gde nam je GLA sa klirensom od 143 cm i finim prilaznim i silaznim uglovima (18,3 napred i 21,1 nazad) obezbedio laganu i sigurnu vožnju van asfalta. Uz to, navedeni uglovi i centimetri pogotovo znače tokom vožnje kroz izrovarene gradske ulice.

Foto: Đorđe Bošković

Asistencije: Ko voli, ko ne voli

Uz GLA Mercedes velikodušno nudi bezbednosnu opremu. Imali smo na raspolaganju sve najvažnije sisteme, a iako nismo neke pristalice toga da sve vreme automobil vozi umesto nas, ipak smo na dugim deonicama otvorenog puta koristili aktivni sistem održavanja vozila u traci i adaptivni tempomat.

Zabavno je, pa makar samo kao provera da bismo mogli sada u ovom tekstu da kažemo da ovi sistemi u GLA rade korektno i prilično sofisticirano, to jest bez naglih samostalnih manevara.

Koliko košta GLA

Nijedan premijum model nije jeftin, pa tako ni novi Mercedes GLA. Početna cena iznosi 33.720 evra, ali se osim na imidž, brend i lifestyle karakter “vadi” i na bogatiju standardnu opremu. Naš primerak je imao i dosta dodatne opreme u vidu Parktronic sistema, proširenih MBUX funkcija, navigacije, LED high performance farova, veliki media displej i još mnogo toga, pa je njegova cena 42.828 evra.

Ko želi sportski premijum krosover moraće da gleda negde drugde. Sa GLA dobija moderni i pametni gradski SUV, sa kojim će moći da se otisne i u avanturu van asfalta, a da pritom, u verziji 200d dobije snažan i efikasan motor.

Dakle, i Mercedes u igri malih krosovera sada ima pravu stvar za one sa dubljim džepom, i sada može da stane rame uz rame sa Audijevim Q3 ili BMW-om X1, pored kojih prva generacija zaista nije imala šta da traži.

Sviđa nam se:

Visoka pozicija sedenja

Veća kabina nego pre

MBUX sistem

Ne sviđa nam se:

Mekano upravljanje

Preglednost pozadi

Prednja sedišta

Tehnički podaci:

Mercedes-Benz GLA 200d

Motor: turbodizel, 4 cilindra

Zapremina: 1.950 cm3

Snaga: 150 KS

Obrtni moment:  320 Nm pri 1.400-3.200 o/min

Pogon: Prednji

Menjač: 8-stepeni automatski (8G DCT)

Ubrzanje do 100 km/h: 8,6 s

Najveća brzina: 208 km/h

Dimenzije (d/š/v): 4.410/1.834/1.611 mm

Međ.rastojanje: 2.729 mm

Rastojanje od tla: 143 mm

Zapremina prtljažnika: 425-1.420 lit.

Masa: 1.540 kg

Početna cena za GLA: 33.720 evra

Cena testiranog primerka: 42.828 evra

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar