Foto: Shutterstock

Automobili Tesle su značajno pojeftinili tokom prethodnih par meseci, pa su tako Model 3 i Model Y došli u rang sa nekim modelima Forda i Renaulta. Kupci nemaju mnogo dileme prilikom izbora, pa su brojni čelnici automobilske industrije vrlo zabrinuti.

Američki proizvođač električnih automobila Tesla je ušao u novu eru: onu u kojoj Elon Musk drži različite direktore automobilskih kompanija budnim noću, dok je drugima laknulo.

U deceniji otkako je Model S lansiran, Tesla je kupce uglavnom uzimala od luksuznih igrača predvođenih BMW-om i Mercedesom. Dok je Musk imao ambicije da se uhvati u koštac sa masovnim proizvođačima sa Modelom 3 od 35.000 dolara, na kraju je morao da naplaćuje mnogo više – prvo iz potrebe da Teslu održi u životu, a zatim zato što su on i celokupna industrija bili ograničeni u proizvodnji.

Foto:Tesla

Otprilike u ovo vreme prošle godine, Teslin izvršni direktor pokrenuo je plan da sve to promeni, kada je otvorio dve nove fabrike. S obzirom na to da je Musk zainteresovan za ekspanziju i manje zabrinut za zaradu, šefovi Forda i Renaulta su sada su među onima koji nervozno posmatraju svaki potez Tesle.

„Ratovi sa cenama izbijaju svuda“, rekao je izvršni direktor Forda Jim Farley u četvrtak na dobrotvornoj akciji u Detroitu, nekoliko dana nakon što je Renault saopštio da ispituje kako su pozicionirani njegovi modeli.

Proizvođači luksuznih automobila ipak nisu potpuno imuni na potez Tesle. Mercedes je krajem prošle godine snizio cene svojih električnih vozila u Kini, nekoliko nedelja nakon što su pojeftinili automobili marke Tesla.

Ipak, sa agresivnim sniženjima koja su bila dramatična i brza, ako se gleda isključivo po ceni, konkurenti Tesle više nisu Mercedes i BMW, već Ford i Renault. Primera radi, u SAD, Tesla je snizila početnu cenu svog najprodavanijeg SUV modela Y za 29 odsto tokom svega tri meseca.

Foto:Tesla

To je problem za Ford, koji je nedavno spustio cenu svog električnog modela Mustang Mach-E za oko 4.500 dolara u proseku da bi ostao konkurentan. O kakvim problemima se radi, svedoči i činjenica da kompanija iz Detroita prognozira gubitak od 3 milijarde dolara za svoje poslovanje električnih vozila tokom ove godine.

Što se Renaulta tiče, čelnici francuske kompanije su priznali da je Teslino smanjenje cena jasan izazov za njih. Električni Renault Megane E-Tech trenutno ima početnu cenu od oko 42 hiljade evra, a glavni finansijski direktor Thierry Pieton je priznao da bi cene mogle biti „malo mekše“ u drugoj polovini ove godine. Ipak, rekao je da Renault ne planira nikakve drastične promene.

Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar