Večeras je održana svetska premijera nove perjanice brenda Mercedes-Benz. Model EQS će u godinama pred nama imati značaj kakav je S-Klasa imala u godinama iza nas.
Možda može da se poveže sa važnim Mercedesima jedino po tome što je luksuzna, ali nova top-limuzina iz Štutgarta je u svemu drugom drugačija. Neočekivani dizajn, nazvan “one bow roofline” učinio je da EQS bude najaerodinamičniji serijski automobil na svetu.
Tu su još i gigantski hiper-ekran u kabini od 141 cm i domet od 700 km na struju (i isto toliko konjskih snaga u najjačoj verziji). To su samo neki od aduta, u stvari, ne aduta, već zadataka za druge, jer znamo da, sviđalo se ljudima ili ne, istorija beleži da Mercedes redovno postavlja standarde. Upoznajte EQS – električnu limuzinu budućnosti, u sadašnjosti.
Dizajn limuzine poput luka, koji se možda neće svima dopasti, doprineo je da EQS sa 0,20 cd bude, kao što smo rekli, najaerodinamičija serijska električna limuzina (bolja i od Tesle S i od Lucid Air modela). To je čak i svojevrsno nasleđe iz Mercedesa – neki od najkultnijih modela iz prošlosti takođe su mogli da se pohvale time da im udari vetrova mogu biti saveznici. Mislimo na jedan od modela koji uvek budi lepe uspomene, a bio je i prva kompaktna limuzina sa zvezdom na haubi – legendarni 190.
Dakle, dizajn. Da, neobičan je. Neki već pričaju da je profil „kritičan“, dok je EQS od napred i pozadi sjajan. Ali još je sve previše sveže da bismo komentarisali. Dizajnu treba dati vremena da se slegne, što je potvrđeno već mnogo puta tokom istorije. Ono što možda možemo da kažemo je da nam se električni rival iz Audija – e-tron GT, na prvi pogled maalo više dopao. Ali to smo vam šapnuli. Rekli smo da nećemo o dizajnu, a još manje o ukusima.
EQS je tzv. “liftback” limuzina koja bi, kako kažu iz Mercedesa, trebalo da košta nešto slično kao nova S-Klasa. Videćemo.
Ova limuzina je ujedno i prvi Mercedes koji je od nule pravljen kao električno vozilo. Nastao je na EVA platformi na kojoj će biti bazirani i EQE (E-Klasa na struju), zatim EQE SUV, kao i EQS SUV.
Ova osnova im, pored svega ostalog, omogućava posebno vazdušno oslanjanje i upravljanje zadnjim točkovima. Tako EQS dužine 5,2 metra, širine 1,9 m i visine 1,5 m, osim što je aerodinamičan, hvali se i prečnikom zaokreta od svega 10,9 metara.
Razmak između osovina je 3,2 metra (106 cm više od S-Klase), što znači da će unutra noge moći da protežu i dvometraši bez po muke. Srećnici. A uživaće i u „No.6 Mood Linen“ mirisu dizajniranom posebno za EQS. Nosi broj 6 jer su prvi električni automobili dodati u paletu modela 1906. godine sa vozilima „Mercédès Electrique“.
Koga zanima, prtljažnik je 610/1.770 litara (60 lit više od S-Klase).
Dizajn. Opet. Važno je da kažemo da je EQS napravljen i od mnogo aluminijuma, a napred na mestu maske nalazi se crni panel koji povezuje farove spojene svetlosnom trakom koja se proteže celom širinom prednjeg dela. Pazite sad ovo – Digital Light ima svetlosni modul sa tri izuzetno moćne LED diode sa svetlošću koja se prelama i usmerava pomoću 1.3 milliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od 2,6 miliona piksela po vozilu. Tako kažu u Mercedesu.
Šta sve ima unutra
O kabini smo vam već pisali, jer je prikazana pre premijere (više saznajte ovde), pa ćemo sada izneti neke baš zanimljive brojke i informacije u vezi hiper-ludila unutra. Sa MBUX Hyperscreen-om čini se da se nekoliko ekrana neprimetno spaja, što rezultira impresivnom širinom zakrivljenog ekrana od 141 centimetra.
Veliko staklo koje pokriva Hyperscreen je trodimenzionalno zakrivljeno u procesu oblikovanja na temperaturama od približno 650°C. Ovaj postupak izrade omogućava prikaz displeja bez izobličenja po celoj širini vozila.
Da bi došao do najvažnijih aplikacija MBUX-a, korisnik se kreće kroz 0 nivoa menija. Sve je odmah tu. Zbog toga se naziva “zero layer”. Takođe, putem ovog sistema vozač ima mogućnost daljinskog otvaranja zadnjih vrata.
Površina prikaza opciono dostupnog većeg head-up displeja odgovara ekranu dijagonale od 77 inča. Projekciona jedinica sastoji se od matrice visoke rezolucije od 1,3 miliona individualnih ogledala. I to kažu u Mercedesu.
Za haptičke povratne informacije tokom rada, ukupno 12 pokretača je smešteno ispod površina Hyperscreen-a. Ukoliko prst dodirne određena mesta, oni pokreću vibracije. Premaz na staklu olakšava čišćenje, a samo zakrivljeno staklo sastoji se od aluminijumskog silikata otpornog na ogrebotine.
Dve verzije EQS
Na zadnjoj osovini EQS 450 ima elektromotor koji isporučuje 333 KS i 568 Nm, dok snažniji EQS 580 ima dva elektromotora (na svakoj osovini), pa tako nudi e-4×4 pogon i ukupnu snagu od 523 KS i 885 Nm.
Do “stotke” EQS, težak 2,5 tona, stiže za 4,3 sekunde, odnosno za 6,2 u slabijoj verziji. Najveća brzina je 210 km/h. Obe verzije koriste snažnu bateriju od 107,8 kWh koja može da obezbedi domet od 700 km.
Planirana je AMG varijanta koja će biti na osnovi EQS 580 i imaće više od 700 KS.
Inače, u zavisnosti od opreme, do 350 senzora nadgleda funkcije EQS-a i istražuje okolinu vozila. A u taj broj ne računamo antene. Senzori mere, na primer, razdaljinu, brzinu i ubrzanje, uslove osvetljenja, padavine i temperature, zauzetost sedišta, a broji i promatra kretanje kapaka vozača ili govor putnika.
Toliko o naprednoj tehnologiji za danas.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare