Rezultati poslednjih Euro NCAP testova za 2022. godinu zvanično su objavljeni, a samo 3 od 14 ispitanih vozila nisu dobili maksimalnu ocenu od pet zvezdica. Trend vrlo bezbednih kineskih automobila započet ove godine i dalje se nastavlja.
Gama testiranih vozila u poslednjim testovima bezbednosti ove godine bila je vrlo raznolika. Euro NCAP je testirao tri kineska automobila, gradske i porodične modele, terence, monovolumene, pikapove i četiri premijum vozila uključujući i luksuzni Lucid Air.
Lucid, jedan od mnogih novih brendova koje je Euro NCAP testirao ove godine, doveo je model Air u Evropu, a ovaj automobil je bio impresivan sa maksimalnom ocenom od pet zvezdica. Pozicioniran u premijum segmentu i sa brojnim modernim bezbednosnim sistemima, Lucid Air se dobro drži protiv automobila kao što je Tesla Model S, koji je testiran prošlog meseca, ali i drugih premijum modela koji su sada dobili pet zvezdica kao što su Lexus RX, Land Rover Discovery Sport i Mercedes-Benz GLC.
Ipak, američki Lucid je izuzetak za godinu koja je bila značajna po broju novih kineskih brendova koji dolaze u Evropu.
Chery, koji je dobro poznat širom sveta, stigao je na tržište Evropske unije sa malim SUV modelom Omoda 5, dok je brend Maxus, deo SAIC korporacije, predstavio Mifa 9, veliki monovolumen, a oba modela su dobili pet zvedica.
Još jedan brend SAIC korporacije, MG, nastavio je svoj uspešni niz na Euro NCAP testiranjima, jer je njihov električni automobil MG 4 dobio maksimalnu ocenu.
Ovu godinu je takođe obeležio trend ubrzanja elektrifikacije. Volkswagenov ID.Buzz, električni kombi retro dizajna, takođe je bio odličan na testovima bezbednosti. Van ovog trenda su pikap modeli Ford Ranger i Volkswagen Amarok, koji kombinuju tradicionalne pogonske sisteme sa modernim bezbednosnim sistemima koji su im obezbedili pet zvezdica.
Ova godina je bila jedna od najintenzivnijih za Euro NCAP, jer je na tržište stigao veliki broj novih automobila i novih tehnologija. Deo testiranja u decembru su bili i porodični automobili, gde se nabolje pokazala Škoda Octavia sa maksimalnih pet zvezdica.
Sa druge strane, Peugeot 408, dobio je svega četiri zvezdice, što je i očekivano, jer je tehnološki sličan Citroen C5 X prošlog meseca takođe zabeležio nešto slabiji rezultat. Ford Puma i Volkswagen Touran, već nekoliko godina stari, nisu uspeli da ostvare maksimalan rezultat zbog nešto slabije zaštite odraslih putnika, pa su morali da se zadovolje sa četiri zvezdice.
Bonus video: Vozili smo Peugeot 408