Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Da li prilikom kupovine polovnog automobila treba da ciljate na mlađi, ili možda onaj stariji, ali sa manje kilometara? To je večito pitanje, a odgovor je: stvari nisu tako jednostavne. Mnogo je faktora koji, uz godište i kilometražu, treba da utiču na vašu odluku kod kupovine polovnog automobila.

Primera radi, bitno je prvo odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam odgovara i koja je to oprema bez koje ne možete. Spisak se nastavlja, međutim, ne treba da se zaglavite u njemu. Kako piše Auto Klub, postoje jednostavne smernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas, pa tako i kod pitanja o starosti ili kilometraži.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Ali šta zapravo predstavlja mala kilometraža kod starijeg automobila? Uopšteno, bilo koji automobil koji je prešao manje od 15 hiljada kilometara godišnje od svoje proizvodnje može se smatrati automobilom sa malo kilometara. Međutim, bitno je ponovno naglasiti: stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili možda su videli manje od 5.000 kilometara godišnje, što ne mora nužno da znači da su sposobni da pređu još stotine hiljada kilometara vožnje.

Prilikom kupovine starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o istoriji automobila.

Tih 5.000 prosečnih godišnjih kilometara moglo bi da znači da se radi o „drugom“ automobilu u kući koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo kratkim relacijama, što opet nikako nije dobro za zdravlje automobila. Čak i ako je automobil stajao duže vreme, može biti sasvim u redu – sve se svodi na okolnosti.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Sa druge strane, kupovina novijeg automobila sa više kilometara ima svoje izazove. Noviji automobili imali su manje vremena da ih neko tretira loše ili zanemaruje, pa se zbog toga često mogu pronaći u vidno boljem stanju, ali taj sjajni sloj boje i čist enterijer možda skrivaju druge probleme.

Uzmimo za primer automobil star tri godine sa 60.000 kilometara na satu. To je automobil velike kilometraže, ali tipičan za nekoga ko svakodnevno putuje zbog posla.

Ako je redovno održavan, problemi ne bi trebalo da postoje. Ali, ako je promena ulja izostala samo jednom godišnje, moglo bi da dođe do značajnih mehaničkih problema koji neće odmah isplivati na površinu.

Ilustracija Foto: Shutterstock/Hadrian

Vrlo je važno da saznate sve o istoriji automobila koji je u vašem užem izboru. Da otkrijete kako se tačno sa automobilom postupalo tokom njegovog života može biti težak zadatak. Ipak, postoje brojne internet stranice koji nude usluge provere istorije vozila samo sa brojem šasije.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Još jedna opcija je pregled kod automehaničara koji će rado pregledati automobil koji planirate da kupite uz minimalnu naknadu. To je ipak mala cena koju morate platiti s obzirom na vrednost kupovine koju ćete obaviti.

Dakle, sve ostaje na vama, uz dodatne provere, obe opcije mogu biti dobra kupovina, ali i ne moraju pa ni jednoj ne dajemo prednost. I da, slažemo se da je kupovina polovnog automobila prilično stresna.

U ovom tekstu pogledajte kojih 10 koraka treba da obavite ukoliko želite što bezbednije da prođete pri kupovini polovnjaka.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare