Zapaljen automobil, požar, auto, vatra, gori automobil
Ilustracija: Shutterstock

Ovaj mesec obeležile su vesti o zapaljenim automobilima, kako u Crnoj Gori, tako i u Srbiji. Mnogi su pokušali da pronađu šablon, a kako tvrdi automobilista Miloš Brkić, požari na vozilu se najčešće dešavaju na otvorenom putu kod dizel automobila koji imaju DPF filter. Ipak, on tvrdi da se ovaj problem može preduprediti, ali ima i jedan važan savet za sve one kojima se automobil zapali.

„Kada se svakodnevno vozi po gradu, automobil ne aktivira regeneraciju filtera čestica (DPF). Međutim, kada se izađe na otvoreni put, kada je spoljna temperatura visoka i kada radi klima, taj filter započne regeneraciju, te temperatura dostigne vrednost između 600 i 700 stepeni, i ako je iz motora negde curilo motorno ulje, automobil se lako zapali i tako dolazi do požara“, rekao je automobilista Miloš Brkić za RTS.

On vozačima preporučuje da pre polaska na put urade regenaraciju DPF-a, provere rashladnu tečnost, i sve druge tečnosti – motorno, kočiono, ali i instalacije od ventilatora. Kod starijih automobila dešava se da dođe do topljenja instalacija kod ventilatora hladnjaka koji hladi motor, i tako dođe do požara, objašnjava Brkić.

Prema njegovim rečima, u poslednjih mesec dana izgorelo je mnogo više dizelaša nego benzinaca. „Noviji dizelaši imaju izolaciju, to je takoreći filc zbog kojeg, kada se natopi uljem koje negde curi, i kada automobil uđe u fazu regeneracije DPF-a, automobil se brzo zapali“, ukazao je Brkić.

Ne otvarajte haubu ako je došlo do požara

Kako prenosi N1, on ističe da ako dođe do požara ne treba otvarati haubu, jer prilikom njenog otvaranja dolazi više vazduha i plamen se brže razgoreva. Zbog ovakvih nezgoda potrebno je u automobilu imati aparat S2 za gašenje požara koji je dovoljan da se spreči šteta na skoro 80 odsto delova ispod haube.

Većina automobila, kaže, ima S1 aparat i sa njim nije moguće ugasiti ni najmanji požar. „Ukoliko imate S2 aparat, pokušajte brzo da ugasite požar i to je jedini način da sačuvate 70 do 80 odsto delova ispod automobila“, rekao je Brkić.

Uzročnici požara – Razloga za požar na automobilu može biti mnogo, a ovo su samo neki od mogućih uzročnika: neispravna instalacija, oštećena creva za dovod goriva, curenje goriva, motornog ulja, neispravan DPF, izduvni sistem. Ali, u suštini svemu doprinosi nestručno održavanje vozila i dotrajalost pojedinih komponenti kao što su izolacije kablova, anlaser, alternator, vodovi goriva, kao i pogrešan način vožnje.

Pazite kada vozite uzbrdo

Najgore je voziti u najvišoj “brzini” na usponu kada se motor muči jer ne postiže dovoljan broj obrtaja. Osim što može doći do pregrevanja, ovaj način vožnje ujedno značajno povećava i potrošnju goriva. Vozači moraju da osluškuju svoj motor i da ga ne “guše”, kažu za Nova.rs u auto-servisu „Vukašinović“.

Zato je preporuka da se vozi smanjenom brzinom u nižem stepenu prenosa, kako bi motor radio u višim obrtajima i kako bi hlađenje bilo optimalno.

Motori veće zapremine ovakve probleme na spornoj deonici u Crnoj Gori najčešće neće iskusiti, već oni koji imaju vozila sa motorima manje „kubikaže“. Računajte i na to da su sva vozila na putovanjima dodatno opterećena prtljagom, kao i brojem ljudi, što samo dodatno može naškoditi motoru na usponu.

Ukratko, pred svako putovanje morate biti sigurni u ispravnost vašeg vozila. I, naravno, osluškujte motor na usponima i nemojte forsirati najviši stepen prenosa.

Zašto je dolazilo do požara na automobilima u Crnoj Gori, saznajte ovde.

Bonus video: Treba vam samo jedan minut da izbacite vreli vazduh iz kabine automobila

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare