Foto: Miloš Nikodijević

Naime, legendarna Golf "dvojka" nije imala svoju kabrio verziju. Umesto nje, Volkswagen je produžio saradnju sa karoserističkom kućom Karmann i nastavio proizvodnju Golfa 1 sa mekim platnenim krovom. Tako je pred vama Golf I iz 1993. godine, poslednje godine proizvodnje prvog kabrio Golfa.

Modele automobila koji danas imaju po više od 30, 40 godina, često pamtimo po tome što su prelazili stotine hiljada kilometara po svakakvim putevima Jugoslavije, a osim što su vozili na more i planine, zidali su i kuće i prevozili najrazličitije terete često premašujući preporučene težine.

Posebno mesto u tom automobilskom panteonu ima Volkswagenov Golf. Ovo čudo jednostavnog nemačkog inženjerstva je zapamćeno kao radni konj na četiti točka i decenijama je posmatran kao pristupačan i zahvalan alat koji ne zna za granice eksploatacije.

Sada, kada je većina Golfova I ipak popustila i prepustila tron nekim drugim bogovima, o njemu možemo da pričamo na jedan drugačiji način. Danas, to je „Golf nad Golfovima“ – prva generacija koja je uspela da nadživi Golf II.

Foto: Miloš Nikodijević

Prvi Golf predstavljen je pre 47 godina 1974. godine, a kabriolet je čekao još pola decenije do 1979. Budući da je Golf pre svega privlačio mlađe kupce, tokom godina je izlazio u brojnim specijalnim edicijama, a 1987. godine je dobio druge branike koji su mu davali savremeniji izgled i time skrivali činjenicu da je u pitanju automobil koji vuče korene iz sredine sedamdesetih.

U finalnim godinama, Golf I Cabriolet je imao samo jedan motor u ponudi i to je bio 1.8l sa 98 KS, oslabljeni motor iz originalnog Golfa GTI.

Upravo taj motor nosi i ovaj primerak iz jedne beogradske kolekcije, jedan od mnogih Golf Cabrioleta koji su se vozili Jugoslavijom, ali jedan od retkih koji je preživeo u više nego reprezentativnom stanju. Šta je sve urađeno na ovom primerku, saznajte na linku gde vas čeka i velika galerija fotografija beogradskog Golfa „keca“ kabrio. 

Foto: Miloš Nikodijević

Na Balkanu, Golf I se i dalje nalazi na međi dve mitologije. Prva je ona balkanska, koja ga i dalje posmatra kao slugu, kao automobil za dvorište, za teret i minimalnu brigu.

Sa druge strane, Golf I je božanstvo koje zahteva žrtve, ali nagrađuje kao ukras garaže, toplog subotnjeg popodneva i jezera Worthersee. Polako ali sigurno, drugo učenje preuzima primat, a nama ostavlja priliku da cenimo dizajn koji je pre skoro pet decenija postavio standarde za čitavu automobilsku industriju.

Izvor: Autoslavia

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram