Fiat 500, Stellantis
Foto: Shutterstock/MikeDotta

Italijanska asocijacija automobilske industrije (ANFIA) smatra da će tranzicija ka električnim automobilima ostaviti mnoge ljude bez posla i da ne treba zanemariti neke druge vrste goriva u budućnosti. Radnici u Italiji bore se svim snagama za svoja radna mesta i apeluju na pomoć države.

Poruka udruženja ANFIA jeste da električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo smanjenja emisija štetnih gasova koje proizvodi automobilska industrija. Prema njihovom mišljenju, treba sagledati i neke alternative kao što su vodonik i sintetička goriva jer će proizvodnja isključivo električnih automobila dovesti u rizik oko 73.000 zaposlenih u italijanskoj automobilskoj industriji.

Kako tvrde analitičari, automobilski sektor u Italiji mogao bi da bude posebno pogođen zbog velikog broja malih kompanija ali i nivoa investicija koje su potrebne kako bi se ispunio plan EU prema kojem do 2035. treba da se zabrani proizvodnja i prodaja automobila sa konvencionalnim pogonom. Ukoliko se ovaj plan sprovede, bez intervencije države, to bi moglo da dovede do gašenja 73.000 radnih mesta u Italiji, a od toga čak 63.000 u periodu od 2025. do 2030.

Proizvodnja vozila u Italiji znatno je oslabila u poslednjih 25 godina. Primera radi, tokom 1997. u ovoj zemlji je sa proizvodnih traka sišlo 1,8 miliona primeraka, dok je prošle godine taj broj iznosio svega 700.000, a od toga su manje od pola miliona činili automobili.

Automobilska industrija u Italiji direktno i indirektno zapošljava oko 278.000 radnika i čini 6% domaćeg BDP-a. Sindikati apeluju na državu da postigne dogovor sa Stellantisom, najvećom automobilskom kompanijom u zemlji, za proizvodnju fabrike baterija koja će snabdevati potrebe elektrifikovanih automobila u Italiji.

Izvršni direktor Stellantisa, Carlos Tavares, izjavio je prošle godine da će jedna od njihovih fabrika baterija biti napravljena u gradu Termoli, u centralnoj Italiji, ali dogovor sa Vladom Italije još uvek nije postignut.

Bonus video: Dobre i ne tako dobre strane nove Mercedesove C-Klasse

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar