Stellantis, LCV, Toyota, Tojota, Stelantis, logo, auto, automobil
Foto: Toyota

Dva automobilska giganta već sarađuju na proizvodnji lakih komercijalnih vozila za evropsko tržište, ali ova saradnja je sada proširena, dok će prvi rezultat biti kombi koji će imati i potpuno električnu verziju.

Za sada nema previše dostupnih informacija, ali se zna da će ovaj kombi proizvoditi Stellantis, a da će se u Evropi prodavati i sa logom Toyote. Nova radna mašina će se sklapati u dve fabrike Stellantisa: Gliwice u Poljskoj, i Atessa u Italiji.

Foto:matteo montaldo /promo

Kada se ovaj model nađe na tržištu 2024. godine, biće to prvi veliki kombi u istoriji Toyote. Novo komercijalno vozilo će najverovatnije biti naslednik aktuelnog Ducata, a biće dostupna i varijanta sa nultom emisijom štetnih gasova.

„Ovim trećim, uspešnim angažmanom, Stellantis i dalje prikazuje svoju stručnost u segmentu komercijalnih vozila i u razvoju električne tehnologije koja podržava čitav niz potreba. Ovaj sporazum jača našu poziciju u EU30 za laka komercijalna vozila i vozila sa niskim emisijama i čini jedan korak ka ostvarenju našeg Dare Forward 2030 plana čiji je zadatak da postanemo globalni lider u proizvodnji lakih komercijalnih vozila“, izjavio je Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa.

Foto:matteo montaldo /promo

Stellantis i Toyota sarađuju na polju lakih komercijalnih vozila od 2012. U principu, Toyota plaća da dobije verzije postojećih modela različitih brendova Stellantisa kako bi ih prodavala evropskim kupcima sa njihovom značkom, a jedan od primera je Toyota ProAce.

Proace
Foto: Toyota/Promo

Segment lakih komercijalnih vozila u Evropi čini ozbiljan deo ukupne prodaje novih automobila na kontinentu. I pored velikog pada prodaje u prvom kvartalu 2022. (-18,1%), i dalje je kupcima isporučeno 411.097 primeraka.

Bonus video: Tražimo crne tačke po Srbiji i čačkamo „mečku“

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar