Foto:Horazny Josef/Škoda

Automobil poznat pod nazivom Ferat zauzima posebno mesto u istoriji češkog proizvođača. Još 1971. godine prvobitno je zamišljen kao sportski koncept i prototip za model Škoda 110 Super Sport, da bi na kraju automobil bio pretvoren u zvezdu češkog horor filma pod nazivom „The Vampire of Ferat“. Priča o ponovnom rađanju ovog modela probudila je maštu francuskog dizajnera Baptiste de Brugierea.

Ovaj jedinstveni sportski automobil stvoren je za glavnu ulogu u češkom filmu „The Vampire of Ferat“. Automobil je izvorno nastao 1971. godine kao prototip. Kasnije je izgled prototipa za film izmenio češki slikar, grafički dizajner i automobilski entuzijasta Theodor Pištěk. Pod njegovim vođstvom, automobil je dobio crnu boju, nova prednja i zadnja svetla, kao i masivni zadnji spojler.

Ispod poklopca motora bio je 1,1-litarski četvorocilindarski motor snage 54 kW. Automobil je premijerno prikazan pre 40 godina, 1981. godine.

Foto:JAN WEISER/Škoda

Sada je francuski dizajner Baptiste de Brugiere koji je član Škoda Design tima, i koji je radio na projektma Vision iV i transformaciji modela CitiGo u električni model, predstavio je specifični Ferat u novom ruhu.

“Pre otprilike tri godine imao sam priliku da posetim depo Škoda muzeja. Tamo sam prvi put ugledao Ferat koji me je fascinirao. Tako da, kad sam čuo za projekat „Ikone dobijaju novo ruho„, odmah sam se javio da stvorim njegovu modernu interpretaciju”, kaže Baptiste.

Kako kaže, pokušao je da uhvati prvi utisak koji je automobil ostavio na njega svojom idejom o modernom „vampirskom automobilu“.

Foto:Horazny Josef/Škoda

„Prošlo je pola sekunde od kad je vaš mozak počeo da analizira dizajn. Tada su vam se neke karakteristike učinile poznatim i upravo sam te karakteristike pokušao da sačuvam“, kaže Baptiste. Dakle, osnovne dimenzije, s malom visinom automobila, „šiljatim“ krovom i ogromnim zadnjim spojlerom, bili su važni. „Uzeo sam neke od ovih elemenata kako bih automobilu dao neki moderniji izgled“, kaže on.

Nije bio lak zadatak

To nije bio lak zadatak. Jedna od stvari koju je Baptiste odlučio da prenese u svoju modernu interpretaciju kako bi sačuvao karakter bile su opadajuće linije koje se protežu od prednjeg branika do zadnjeg dela automobila.

„To je nešto što neće nužno izgledati dobro u današnjoj percepciji dinamičkog dizajna. Danas se željena dinamika izgleda automobila modelira kao zver spremna za skok, pa otuda današnje mišićave linije s mišićavijim zadnjim delom“, kaže Baptiste opisujući jedan od dizajnerskih problema s kojim je morao da se suoči.

Foto:promo Škoda

Tako je proveo neko vreme doterujući bočne linije i smišljajući kako da ih uravnoteži i učini da izgledaju moderno. Rezultat je automobil isklesanog izgleda koji jasno upućuje na Ferat, a izgleda kao superautomobil budućnosti.

Foto:promo Škoda

U šiljastom nosu s velikom rešetkom hladnjaka jasno se može naslutiti referenca na dizajnerski jezik aktuelnih Škoda modela. Najvažnije, Baptiste je ugradio jednu tipičnu karakteristiku koja se zove „ŠKODA Power Dome“, to jest podignuta lajsna poklopca motora, koja je ovde vrlo istaknuta. A originalni set od četiri LED prednja svetla? „To se, naravno, odnosi na vampirske očnjake“, smeje se Baptiste.

„Radio sam na računaru samo u poslednjim fazama, posebno u fazi bojenja“, kaže Baptiste, dodajući da je tradicionalna „vampirska“ crna i crvena kombinacija apsolutna nužnost. „Radilo se noću oko dve nedelje, a najviše vremena su zahtevale početne skice i pronalaženje pravih oblika i detalja“.

Foto:promo Škoda

Bonus video: Upoznajte najmoderniji katamaran na svetu

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar