Kako bi izgledali kultni automobili iz istorije brenda Škoda, duge 125 godina, kada bi ih prepustili savremenim dizajnerima?
Jedan od specifičnih kabrioleta koji se proizvodio u nekadašnjoj Čehoslovačkoj, u periodu od 1959–1965. godine, svakako je Škoda Felicia. Temeljila se na današnjem modelu Octavia, kako u pogledu izgleda, tako i prema tehnologijama. Nešto manje od 15.000 primeraka ovog kabrioleta je sišlo s proizvodne trake.
Vrlo zanimljiv projekat danas je napravio mladi dizajner zaposlen u Škodi, koji je zaslužan za Vision X, Vision RS i Vision iV. Martin Leprince je počeo da crta automobile sa pet godina i nikada zapravo nije stao. Nakon završetka dizajnerske škole u Parizu, usredsredio se na UX Design, ali na kraju je odlučio da se specijalizuje za dizajn enterijera jer smatra da je to mesto gde ljudi žive.
Po mišljenju ovog dizajnera savremena Škoda Felicia bila bi kabriolet za zabavan i bezbrižan život i predstavlja modernu viziju poznatog češkog modela.
Veza između automobila, vozača i njihove okoline je važna. A upravo ova tri elementa približio je mladi francuski dizajner.
“Odabir kabrioleta bio mi je važan, jer istovremeno možete videti spoljašnjost i unutrašnjost. Ljudi mogu da kupe automobile zbog spoljašnjeg izgleda, ali većinu vremena automobil posmatraju iznutra, a u kabrioletu se spoljašnjost i unutrašnjost lepo kombinuju“, kaže Martin.
Odlučio sam se za neobičan i, na prvi pogled, možda nepraktičan detalj na interfejsu između unutrašnjosti i spoljašnjosti: „lebdeće“ vetrobransko staklo koje je nekoliko centimetara iznad karoserije i zakrivljeno je prema unutra kako bi služilo kao instrument tabla i infotejment ekran.
Ova karakteristika znači da ne postoji granica između spoljašnje i unutrašnje strane automobila. Ovaj osećaj jedinstva pojačan je posebnim presvlakama.
„Automobil zovem Bohe Vita, jer govori o boemskom načinu života, svojevrsnoj češkoj verziji La Dolce Vita“, objašnjava Martin. Ono što ga je u originalnom modelu najviše inspirisalo bile su njegove elegantne linije i proporcije.
Prostor za putnike organizovan je na isti način kao u originalnoj verziji, a dugi zadnji prepust i dužina poklopca takođe podsećaju na original. Nova Felicia je ipak mnogo više od retro studije. „Pokušao sam da iskoristim trenutni Škodin dizajnerski jezik kako bih stvorio moderniju i jedinstveniju interpretaciju starog modela“, kaže Martin.
Uključio je originalno dizajnirana „peraja“ na zadnjem delu, na kojima najveći deo zauzimaju zadnja svetla. Plastični logotip proizvođača automobila koji, čini se, formira čitav upravljački stub, još je jedan pogled na istoriju, kao i referenca na skulpturu, disciplinu koju Martin jako ceni.
Priznaje da je ideja sa zakrivljenim, lebdećim vetrobranskim staklom bila tvrd orah. „Proučavao sam staklene statue, a uz pomoć fotografija i slika pokušao sam da smislim način crtanja 3D staklenog predmeta tako da je celina razumljiva i da izgledala realno. To mi je oduzelo nekoliko dana”, priznaje.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: