Foto:Malcolm Griffiths/Škoda

Najbrža Škoda ikada ušla je u istoriju tačno pre 10 godina, 19. avgusta 2011. kada je u Bonvilu postavila rekord koji će teško koji model češke kompanije oboriti u bližoj budućnosti.

Octavia RS svakako nije jedan od najuzbudljivijih perfomantnih automobila na tržištu, ali je vrlo zanimljiva kupcima jer nudi više praktičnosti od Golfa GTI na kojem se bazira. Međutim, kada se govori o ovom rekorderu situacija je sasvim drugačija.

Pre deset godina, tehnički centar Škode u Velikoj Britaniji rešio je da modifikuje drugu generaciju ovog modela kako bi oborili rekord za najbrži produkcijski automobil sa dvolitarskim turbo motorom. Sav posao je završen za manje od dva meseca, i zatim su se uputili u čuveni Bonvil koji je najpopularnije mesto za obaranje brzinskih rekorda na svetu. Agregat je značajno modifikovan, dodat je veliki Garrett turbo punjač, sistem ubrizgavanja vode u motor, veći interkuler i remapirana je elektronska upravljačka jedinica motora.

Foto:Malcolm Griffiths/Škoda

Sve ove promene dovele su do toga da dvolitarski turbo benzinski agregat razvija čak 600 KS, što je skoro dva i po puta više od aktuelne Octavije RS sa benzinskim agregatom, a čak tri puta više od agregata koji je tada iskorišćen kao osnova.

Foto:Andrew Ferraro/Malcolm Griffiths/Škoda

Modifikovana Octavia RS je pre tačno deset godina na današnji dan uspela da obori rekord za najbrži produkcijski automobil sa dvolitarskim turbo motorom jer je dostigla maksimalnu brzinu od 366 km/h. Naravno, bio je to impresivan rezultat, jer nije lako pretvoriti praktični porodični hečbek sa prednjim pogonom u mašinu koja ide brže od mnogih hiperautomobila.

Bonus video: Ovo su zveri na 4 točka, električni pogon im nije mana

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar