Prozori koji stalno magle jedan su od prvih i najuočljivijih znakova da u kabini vozila ima vlage. Ipak, magljenje prozora mogu da izazovu i drugi faktori, poput prljavog filtera kabine, ali ako ste ga skoro menjali, onda je potrebno sprovesti nekoliko koraka i otkriti gde se vlaga skuplja. Dobra stvar je što čak i amateru ne treba više od 30 minuta da pronađe uzrok vlage u svom vozilu.
Osim što posledično ugrožava vidljivost tokom vožnje, od vlage se stvara i korozija koja ozbiljno može da našteti vašem vozilu.
Samo malo pažnje i par pokreta rukom sa pravim alatom lako može eliminisati ovaj problem.
U ovom tekstu daćemo 10 saveta pomoću kojih sami možete ustanoviti gde se skuplja vlaga. Ako se i posle ovih saveta prozori magle, onda morate posetiti servis, jer problem može biti u sistemu za grejanje, odnosno hlađenje, a može biti i da je automobil u podu oštećen pa vlaga ulazi odatle.
1. Prvo proverite filter kabine
Kada je prljav, protok vazduha nije dovoljan da izbaci vlagu iz unutrašnjosti. Na svakih 10.000-15.000 pređenih km menjajte ovaj filter, odnosno pri svakom redovnom servisu.
2. Da li je ventilacija zapušena?
Ovde mislimo na onu koja je najčešće u prtljažniku, pa u starim modelima automobilima može biti blokirana prtljagom. To morate osloboditi, jer u suprotnom vlaga ostaje u kabini i stvara kondenzaciju na prozorima.
3. Izvadite lišće iz motora
Opalo lišće često se skuplja u prostoru tik ispod vetrobrana i može da zapuši odvode. Da biste sprečili ovu vlagu da prodre u kabinu, očistite sve odvode od prljavštine.
4. Kederi oko svih vrata
Proverite sve gumene delove oko vrata, prozora i krovnih otvora. Ako su porozni ili oštećeni, voda lako ulazi u kabinu. Ove delove, pogotovo zimi održavajte namenskim kremama.
6. Isključite recirkulaciju vazduha
Sva snaga ventilatora usmerena na vetrobran i najviša temperatura brzo će osušiti vetrobran. Još je efikasnije ako sve druge otvore ventilacije zatvorite. Nekada uzrok sporijeg odmagljivanja stakala može biti i ako ste ventilaciju ostavili da radi na „kruženju vazduha“, pa i to proverite.
5. Proverite vrata
Odvodi vode u vratima često budu zapušeni, što direktno utiče na stvaranje vlage u kabini. Pročačkajte ih savitljivom žicom i omogućite prolaz vodi.
7. Postavite gumene patosnice
Kada je napolju vlažno vreme, sneg i led, najviše vlage unosimo upravo mi preko obuće. Tu pomažu gumene patosnice. Ako je vlaga ipak uzela maha, pomažu novine koje ćete postaviti ispod patosnica. One će upiti višak vlage.
8. Skupljači vlage
Postoje jastučići koji skupljaju vlagu iz vazduha. Oni se mogu koristiti više puta, pa kada se napune, dovoljno je osušiti ih u mikrotalasnoj i mogu se opet koristiti.
9. Prva pomoć
Postoje posebne antimaglin krpe i sunđeri koji će prozore održavati suvim. Ali samo ako su dobro održavani. Gumeni čistač prozora najbrže obezbeđuje bolji vidik.
Zatim, pomažu razna namenska sredstva u spreju protiv magljenja stakala, ali birajte kvalitetne, jer oni najjeftiniji često nisu efektni. Nekada i običan alkohol može da pomogne, ali ovo su samo stvari za prvu pomoć dok ne rešite problem.
10. Buđ
Ako je do ovoga došlo, osušite i dobro očistite kabinu i to samo vodom. Osveživači prostora dodatno pospešuju širenje buđi. Zato je prvo očistite.
Budite oprezni, prljavština i vlaga ne samo da zamagljuju vetrobran, već ostavljaju i mrlje na staklima koje mogu biti vrlo opasne pogotovo pri zaslepljivanju. Redovno čistite kabinu i obezbedite sebi dobru vidljivost i bezbednu vožnju.
Zašto prozori magle
Što se tiče zamagljenih stakala, ovaj problem se javlja iz nekoliko prilično prostih razloga. Kada je napolju hladno i vlažno, vetrobran se brzo zamagli jer topao vazduh sadrži više vlage od hladnog. Ovo je takođe izraženo preko noći kada se vlaga koju smo uneli preko odeće i obuće kondenzuje na hladnim prozorima. Reč je o normalnim pojavama koje su kratkotrajne i izazivaju magljenje stakala. Ako se problem ne nestaje, onda proverite gde se skuplja vlaga i reagujte.
Ako voda curi niz prozore, tada je prekasno. Morate odmah pronaći problem i osušiti vozilo.
Bonus video: 3 priče u samo 6 minuta: Koliko košta vožnja zaustavnom trakom, test Toyote Highlander i luda vožnja u Cupri na struju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: