Foto:Shutterstock

Klima-uređaj u automobilu mora da radi bešumno, da hladi efikasno i, što je najvažnije, iz ventilacionih otvora ne smeju da se šire neprijatni mirisi. Ako ih i samo nakratko osetite, to znači da problem postoji i da mora da se reši kako se ne biste razboleli.

Sigurni smo da vam tokom pandemije korona virusa ne trebaju simptomi poput kijavice, kašlja, bola u grlu, alergije i slično. Upravo ovo može da se desi ako dozvolite da vi i putnici u vašem vozilu udišete neprijatne mirise koji se iz klima-uređaja šire kabinom. Ti neprijatni mirisi su u stvari gljivice i buđ koji su se razvili na isparivaču. Naime, ovaj deo nakon gašenja klime ostaje vlažan, što je jedan od preduslova za razvoj mikroorganizama koji vole mračna i vlažna mesta. Evo nekoliko saveta kako da sprečite ovaj problem i samim tim se sačuvate od bolesti respiratornih organa.

Prva pomoć

Foto:Shutterstock

Prvi znak da je problem nastao jesu neprijatni mirisi koji se osećaju samo nakratko pri startovanju ili gašenju klima-uređaja. Upravo tada, prva pomoć mogu da budu neka od dezinfekcionih sredstava kojima sami možete da tretirate klimu i sprečite dalje širenje problema. U bolje opremljenim prodavnicama auto-opreme postoje različita sredstva za ovu namenu. Svako od njih se koristi drugačije, pa je najvažnije da postupate prema datom uputstvu. Kod nekih je potrebno pustiti klima-uređaj da radi na recirkulaciji, zatvoriti sve prozore i ostaviti aktiviran sprej u kabini da uradi svoj deo posla. Pojedina se koriste tako što se dugačka cevčica spreja ubaci direktno u ventilacioni otvor i potom se isprazni bočica. U svakom slučaju, za ovaj vid dezinfekcije vam ne treba više od 10 minuta vremena i par stotina dinara, zavisno od proizvođača sredstva.

Najbolje rešenje

Foto:Shutterstock

Sa druge strane, ako ignorišete problem i dozvolite da se pogorša, neprijatni mirisi će se iz klima-uređaja osećati sve vreme dok ona radi. Tada je jedino rešenje odlazak u servis i čišćenje sistema posebnim mašinama, a koje košta više hiljada dinara.
To je ujedno i najbolje rešenje jer dezinfekcijom sa profesionalnim mašinama obezbeđujete ispravan rad klima-uređaja na duže vreme, dok su sprejovi tu za prvu pomoć.

Redovno održavanje na svake dve godine

Foto:Shutterstock

Pročitajte i:

Zamena filtera klime se obavlja u okviru redovnog servisa vozila, što je, zavisno od modela na svakih 10.000 – 30.000 pređenih kilometara. Što se tiče klima-uređaja, servis bi trebalo obavljati na svake dve godine. U redovan servis ovog dela spada zamena freona, ulja u kompresoru, kao i dezinfekcija. Tokom servisa obavlja se i provera čitavog sistema, da li negde tečnost ili gas curi, a proverava se i pritisak.
Takođe, ukoliko vam klima slabo hladi ili čak ne hladi uopšte, već ispušta topao vazduh, ako krcka ili prejako zuji, to su sve simptomi koje morate da rešite u servisu, a ne sami. Ako redovno servisirate klimu možete sprečiti vrlo skupe kvarove jer, primera radi, kompresor klime košta 500 i više evra.

Savet: sprečite stvaranje buđi u klimi

Foto:Shutterstock

Podsećamo da je pravilna upotreba klima-uređaja od izuzetne važnosti. Štaviše, sami možete da sprečite da se neprijatni mirisi šire kabinom – sve što je potrebno jeste da vam postane navika da klimu isključite nekoliko minuta pre parkiranja i ostavite samo ventilatore da rade na najjače. Tako će se isparivač dobro osušiti i na njemu se neće razvijati mikroorganizmi koji mogu da napadnu respiratorne organe.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare