Svako ima neki svoj stil vožnje, međutim pojedine navike koje su vozači razvili mogu uticati na delove vozila. Ovde ne mislimo samo na ono blago ali preterano dugo i nepotrebno držanje noge na kočnici dok je automobil u pokretu, čime kočionim pločicama znatno skraćujemo vek trajanja, već na par navika koje mogu izazvati kvarove čije popravke nisu tako jeftine.
Mnogi vozači imaju naviku da ostave automobil u brzini dok čekaju na semaforu, odnosno prebace menjač u prvu brzinu i drže pritisnutu pedalu kvačila dok stoje. Neiskusni vozači pri svakom, pa čak i blagom kočenju pritiskaju kvačilo.
Na semaforu ili u nekoj drugoj prilici a pogotovo na uzbrdici, to ne biste smeli da radite jer to može da ošteti kvačilo i tako mu skraćujete životni vek i do 7.000 kilometara.
Opruga u kvačilu nije dizajnirana da bi toliko dugo trpela takvu silu i mogla bi da se potroši mnogo pre, odnosno mogla bi i da pukne. U svakoj prilici kad treba da stanete, izbacite menjač iz brzine i držite samo kočnicu. Tako ćete najbolje sačuvati kvačilo, piše N1.
Druga česta navika je držanje ruke na menjaču. Ergonomski je on na najboljem mestu i mnogima je zgodno da odmaraju desnu ruku na menjaču u vožnji. To, takođe nije dobro jer se vrši dodatni i nepotrebni pritisak na zupčanu spojku.
Navedena sila može da ošteti menjač pa izbegavajte tu naviku. Dakle, ne držite ruku na menjaču nego za njim posegnite samo kad menjate brzine.
Što se tiče automatskih menjača, preporuka je da se na svakom malo dužem stajanju prebaci u neutralni položaj „N“, jer ukoliko predugo stoji u „D“ (drajvu) nepotrebno se greje i može doći do proklizavanja u konvertoru.
Bonus video: Pazi s kim se kačiš u saobraćaju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: