Prvi put u istoriji: Dacia treća najprodavanija marka u Evropi

Auto 18. jan 202220:24
Podeli:
Foto: Promo/RasaTraper

Prodaja marke Dacia je porasla za 3% u 2021. na gotovo 537.095 prodatih vozila na tržištu pogođenom globalnom pandemijom i nestašicom elektronskih komponenti. Na tržištu putničkih automobila za privatne kupce (dakle ne računajući flotne prodaje) Dacia je ostvarila rekordni tržišni udeo od 6,2 % i po prvi put u istoriji je postala jedna od tri najprodavanije marke na tržištu privatnih kupaca u Evropi. U Srbiji je Dacia 2021. prodala 1.675 vozila, što je 5% više u odnosu na 2020. i zauzela 6. mesto na ukupnom tržištu sa gotovo 5,5 % tržišnog udela.

Za ovaj rezultat su zaslužne nove generacije Dacia Sandera (više od 226.000 prodatih primeraka) i Dustera (više od 186.000 prodatih primeraka). Sandero je najprodavaniji model na tržištu privatnih kupaca u Evropi još od 2017, dok je Duster najprodavaniji SUV na tržištu privatnih kupaca u Evropi od 2018.

Sandero je prodat u 226.805 primeraka u 2021, pri čemu 90 % ukupne prodaje odlazi na treću generaciju modela. I u 2021. godini je bio vodeći model na evropskom tržištu privatnih kupaca, što je peta godina zaredom na toj poziciji. U nekim zemljama je Sandero najprodavaniji automobil u svim kategorijama kupaca, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom u Evropi.

Foto: Promo

Koliko košta Sandero Stepway u Srbiji i kako se verzija na TNG pokazala na našem testu, pročitajte ovde.

Za njim ne zaostaje ni Duster koji od 2018. godine nosi titulu najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca.

Duster, ogrebotine, Dacia Duster, Dačija Daster, auto, automobil
Foto: Dacia

Sa ukupno 186.001 prodatim primerkom u 2021, prodaja Dustera je dostigla brojku od 2 miliona otkako je predstavljen 2010. godine.

Dacia Spring, najjeftiniji električni putnički model u Evropi, u prodaji je od marta 2021, a do sada je prodat u 27.876 primeraka, zbog čega već sada zauzima vodeće mesto na tržištu električnih vozila. Za samo devet meseci primljeno je više od 46.000 narudžbina za ovaj model.

Foto: Promo/Dacia

Rast popularnosti rumunske marke

Dacia je u 2021. prodala 536.870 primeraka na tržištu koje je održalo stabilnost, uprkos globalnoj pandemiji i nestašici elektronskih komponenti i tako ostvarila rast od 3,1 % u odnosu na prošlu godinu. Tržišni udeo marke ukupno se povećao za 0,1 postotna boda na 3,5 %.

Ovaj rast se uveliko pripisuje popularnosti nove ponude modela među privatnim kupcima. Na evropskom tržištu privatnih automobila ostvaren je rekordni udeo od 6,2 % i po prvi put je postala treća najprodavanija marka na tom tržištu.

Rumunski brend je vodeći proizvođač privatnih automobila u Francuskoj i Rumuniji i jedna od pet najprodavanijih marki na još nekoliko evropskih tržišta (Italija, Španija, Portugalija, Belgija, Austrija, Poljska, Češka Republika, Mađarska i Hrvatska).

U Nemačkoj se smestila među deset najprodavanijih marki, a u Srbiji je završila na šestom mestu u ukupnom plasmanu. Kako su se plasirale ostale marke na srpskom tržištu i koja je najprodavanija, saznajte ovde.

Dacia u Srbiji

U Srbiji je Dacia 2021. prodala 1.675 vozilo što je 5% više u odnosu na 2020. i zauzela 6. mesto na ukupnom tržištu sa gotovo 5,5 % tržišnog udela. Postignut je zavidan rezultat na tržištu lakih komercijalnih vozila gde je u ukupnom plasmanu zauzela drugo mesto sa 9,7% tržišnog udela, zahvaljujući modelima Duster N1 i Dacia Dokker.

Najbolji uspeh je Dacia je ostvarila na tržištu privatnih kupaca B segmenta gde je Sandero Stepway zauzeo prvo mesto sa 27% tržišnog udela, a model Logan se u istom segmentu pozicionirao na šesto mesto sa 6,7% tržišnog udela. Time je praktično svaki treći kupac ovog segmenta izabrao jedno Dacia vozilo.

Dacia Duster je godinu u Srbiji završio na petom mestu na tržištu privatnih kupaca C-SUV segmenta sa 5,5% tržišnog učešća.

U 2021. godini Dacia je značajno uvećala udeo ekoloških motora sa LPG pogonom u svojoj prodaji. Čak 15% vozila od ukupne prodaje je prodato sa ovom verzijom, dok je udeo privatnih kupaca koji biraju ovaj pogonski agregat još viši, i predstavlja 27% od ukupnog broja prodatih vozila privatnim kupcima, što je Daciju postavilo na prvo mesto najprodavanijih modela privatnim kupcima sa LPG pogonom.

Interesantno je da i u Srbiji kupci prate trend koji je izražen u ostatku Evrope, i biraju bolje opremljene verzije, što je izraženo na modelu Sandero, gde privatni kupci biraju skoro 50% vozila u najvišem nivou opreme.

Ove godine stiže Dacia Jogger

Dacia Jogger će obogatiti ionako uspešnu ponudu marke u 2022. godini. Ovaj novi porodični automobil sa sedam sedišta je namenjen kupcima koji traže udobno, prostrano i prilagodljivo vozilo. Više o prvom sedmosedu iz Dacie, pročitajte ovde.

Bonus video: Kako se najsnažnija Dacia Duster pokazala na testu Nova.rs portala

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Komentari

Vaš komentar