Foto: Renault

Renault 4 je ponovo rođen. Francuska kompanija danas je premijerno prikazala koncept 4EVER Trophy koji najavljuje serijski automobil planiran za 2025. godinu.

Renault udara na nostalgiju, a cilj im je da nova „četvorka“ uz pomoć retro dizajna postane najprodavaniji električni automobil ove kompanije kada stigne na tržište 2025.

Foto: Renault

Zajedno sa već najavljenim Renaultom 5, novi Renault 4 će koristiti CMF-BEV platformu, a ova dva modela inspirisana legendama iz prošlosti proizvodiće se u novoj fabrici na severu Francuske. Renault 4 je danas debitovao na Salonu automobila u Parizu, sa neobičnim izgledom spoljašnjosti koji je inspirisan modifikovanim „četvorkama“ koje učestvuju u 4L Trophy reliju preko marokanske pustinje.

Foto: Renault

Originalni Renault 4, bio je izuzetno važan model za francusku kompaniju, jer je za tri decenije prodato više od osam miliona primeraka. Vraćanjem ovog imena, ali i nekih glavnih elemenata dizajna, Renault očekuje sličan tržišni uspeh i za ovaj električni povratak legende.

Foto: Renault

I dok će serijska verzija biti bez određenih terenskih karakteristika ovog koncepta ali i nešto bliže zemlji, dizajneri francuske kompanije tvrde da će fokus na praktičnosti i upotrebljivosti ostati isti. Sa dužinom od 4.160 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2.570 mm, ovaj koncept je nešto manji od Captura ali veći od modela Clio. Tako bi u gami francuske kompanije, Renault 5 trebao da bude mali, gradski automobil poput Clia, dok bi Renault 4 bio urbani krosover, što znači da bi potpunom elektrifikacijom zauzeo poziciju Captura.

Foto: Renault

Bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji zauzima prostor napred, očekuje se dosta više prostora i funkcionalnosti nego kod konvencionalnih automobila Renaulta. Unutrašnjost ovog koncepta još uvek nije prikazana, ali se očekuje da će Renault prve fotografije objaviti sledeće godine.

Baterija od nikla, kobalta i mangana smeštena u podu vozila snage 42 kWh, trebala bi da obezbedi domet od oko 400 kilometara. Očekuje se da će serijski Renault 4 pokretati elektromotor sa 136 KS na prednjoj osovini, koji bi trebalo da omogući ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 9 sekundi.

Foto: Renault

Za sada nije otpisana mogućnost snažnijih verzija sa pogonom na svim točkovima, ali s obzirom da sestrinski brend Alpine već planira performantnu verziju Renaulta 5 za 2024. godinu, tehnički identičan Renault 4 svakako postoji kao opcija.

Bonus video: Koliki mu je domet, a cena? Vozili smo prvi Renault Megane na struju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar