Cene novih i polovnih automobila su naglo skočile tokom prethodne tri godine, pa je sada za polovan VW Golf sedme ili osme generacije potrebno izdvojiti od 10 do 30 hiljada evra, u zavisnosti od opreme i motora. Ipak, za taj novac možete da kupite i neke od legendi naše mladosti, a mi predstavljamo neke od njih koji imaju sličnu cenu kao korišćen Golf.
Svi mi koji volimo automobile, imali smo detinjstvo sa mnogo postera sportskih automobila na zidovima naših spavaćih soba. Sada neke od tih sportskih automobila iz 90-ih možete kupiti za povoljan iznos.
1. Aston Martin DB7
Kao i većina evropskih proizvođača koji su u svojoj ponudi imali sportske automobile, Aston Martin je bio u borbi za „svoj deo kolača“, i to u tolikoj borbi da je skoro bankrotirao. Tada ga je Ford kupio 1987., a nedugo nakon toga, predstavljen je i elegantni kupe DB7.
Kako bi se povećala prodaja, odlučeno je da se radi o „pristupačnom“ automobilu, a radi uštede korišćena je platforma Jaguara XJ-S, ali sa karoserijom čiji je dizajn svojom lepotom plenio mnogo više pažnje. Na kraju je prodato više od 7.000 primeraka, a danas se na većim tržištima poput nemačkog može naći već za 35.000 evra.
2. Porsche 911
Svako ko iole voli sportske automobile zna istoriju Porschea 911, jer je jedan od najpopularnijih ikada stvorenih. Ali postoji generacija koju su mnogi mrzeli, posebno oni koji su bili ili su i dalje veliki ljubitelji ovog modela, a to je 996.
Glavni noviteti ove generacije bili su bokser motor po prvi put hlađen vodom umesto vazduhom, kao i drugačija, izduženija silueta sa prednjim svetlima koja su bila spojena sa pokazivačima pravca. Danas je to najpovoljnija generacija od svih 911-ca na tržištu polovnih vozila, a u Nemačkoj se ovaj model može naći za 22 hiljade evra. Doduše, standardna Carrera, a ne GT3 koji je prikazan na fotografiji.
3. Chevrolet Corvette
Ako postoji jedna stvar koja je održavala model Corvette u uspešnoj proizvodnji tokom proteklih sedam decenija, onda je to pristupačnost tog sportskog američkog automobila. Zbog toga se uvek preporučuje onima koji žele da uživaju u sportskoj vožnji bez izdvajanja ogromne sume novca.
Dobar primer, možda i najbolji, je verzija C5, koja je dobila potpuno novi i zaobljeniji dizajn od svog prethodnika, kao i raspodelu težine blizu 50/50 i koeficijent otpora vazduha od samo 0,29. Takođe, snaga ove verzije premašila je 350 KS. Cena za Chevrolet Corvette C5 na tržištu polovnjaka kreće od 20.000 evra.
4. Mazda RX-7
Mazda je kroz svoju istoriju napravila neke sjajne i uzbudljive modele. RX-7 je prava legenda i ima ogroman broj obožavatelja širom sveta. Jedan od velikih krivaca za to je model treće generacije, poznat i kao FD.
Ovaj model koristi Wankel rotacioni motor koji je s vremenom postao ikona, zbog čega je na meti mnogih kolekcionara. Zato preporučujemo prethodnu verziju, nazvanu FC, koja ima elegantan dizajn i dolazi po znatno nižoj ceni, od oko 15.000 evra u nemačkim oglasima.
5. Porsche Boxster
Jedan od najpriznatijih brendova u automobilskom svetu, nemački Porsche, imao je svoje teške trenutke i krajem 90-ih godina prošlog veka, kada prodaja nije išla onako kako je firma iz Štutgarta želela. Ali onda se pojavio Boxster.
Zbog malog roadstera sa centralno smeštenim bokser motorom, 911 više nije bio u centru pažnje, ali je Boxster sa legendom Porschea ipak delio dizajnerski jezik. Imao je motor u sredini i njegova dinamika vožnje je bila jednostavno fantastična. Trenutno se još uvek može naći za oko 15.000 evra u veoma dobrom stanju.
6. Mercedes SL
Mercedes SL je jedan od sportskih automobila sa najdužom tradicijom koja postoji, jer prva verzija datira iz 1950. Ipak, uprkos činjenici da je imao „hiljadu i jednu generaciju“, moglo bi se reći da je SL R129 najpoznatiji od svih.
Dolazak ove verzije bio je promena na bolje u odnosu na prethodnika. Uključuje nove tehnologije kao što su potpuno automatski sklopivi platnasti krov, novi zaštitni ram i poboljšano osvetljenje. Takođe je koristio prvi V12 viđen u SL-u, a cene polovnih primeraka kreću već od 10.000 evra.
7. Jaguar XJ-S
Popis završavamo sa modelom Jaguarom XJ-S. Kako piše Auto Klub, ovaj kupe je pokušao da popuni prazninu koju je ostavio E-Type, ali se iz ove perspektive može reći da je to bio vrlo težak zadatak i da novi model nije ispunio očekivanja.
Međutim, pošteno je reći da je XJ-S izvrstan kupe. Veoma je elegantnog izgleda, a njegova dinamika vožnje je bila odlična. Osim toga, ima dodatni bonus jer je jedan od najpristupačnijih automobila sa V12 motorom. Britanski klasik se na evropskim oglasima polovnjaka može naći već za 10.000 evra.
Bonus video: Kako zamalo da nam propadne test BMW-a M340i, i suzu smo pustili