Japanska kompanija je predstavila model CX-50 kao velikog brata njihovog bestselera, modela CX-5, u istom segmentu krosovera, ali je novi automobil više fokusiran na terenske izazove.
Pored novog modela iz Mazde je stigla i informacija da će od sada svi njihovi krosoveri dobiti pogon na svim točkovima u standardnoj opremi u pokušaju da se izdvoje kao premium brend.
Novi CX-50 će se proizvoditi u nedavno otvorenoj fabrici Mazde u Huntsvilleu u Alabami. Ovo postrojenje je zajednički poduhvat sa Toyotom, koja ovde proizvodi model Corolla Cross. Za sada je CX-50 namenjen isključivo za američko tržište, pa još uvek nije poznato da li će se i kada ovaj model naći i u Evropi.
Kada CX-50 stigne na američko tržište sledeće godine, imaće iste pogonske jedinice kao i CX-5: standardni 2,5-litarski agregat ili opciju sa turbo punjačem koja je uparena sa šestostepenim automatskim menjačem. Kako se navodi u saopštenju Mazde, u narednim godinama CX-50 će dobiti i nekoliko elektrifikovanih verzija, uključujući i tradicionalni hibrid. Mazda je istakla superiornu dinamiku vožnje ovog modela na asfaltu, ali su sada više pažnje posvetili i terenskim sposobnostima.
„Novi automobil Mazde je razvijen za Severnu Ameriku, a posebno za aktivan životni stil kupaca u ovom regionu. CX-50 motiviše ljude da uživaju u prirodi bez kompromisa koji se tiču premium dizajna i izvanrednih performansi na asfaltiranim putevima po kojima je Mazda poznata“, izjavio je Jeff Guyton, izvršni direktor Mazde za Severnu Ameriku.
Mazda je adaptirala svoj Kodo dizajnerski jezik kako bi CX-50 više ličio na terenca, a prema navodima Mazde, cena će biti saopštena kada se približi datum početka prodaje, dok se start proizvodnje očekuje tokom januara sledeće godine.
Bonus video: Vožnja sa Tinom i Nebojšom – Teramo vozače iz zaustavne trake i testiramo Toyotu Highlander
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: