Aktuelna generacija Citroena C3 predstavljena je 2017. godine, a sa 97 kombinacija boja krova i unutrašnjosti, štedljivim motorima i niskom početnom cenom, bio je izbor mnogih kupaca. Sada je ovaj model tražen i kao polovnjak, a sa pristupačnom cenom ipak dolaze i neki nedostaci.
Treća generacija Citroena C3 je prodata u više od milion primeraka, zbog čega je francuski proizvođač rešio da 2020. godine predstavi redizajniranu verziju, koja je tehnološki i vizuelno unapređena.
Osveženje spoljašnjosti se ogleda u novim, diodnim belim svetlima koja su deo standardne opreme, a tu su i ukrasni elementi maske hladnjaka, kao i moderniji dizajn zaštitnih jastuka na vratima.
Neobičan „krosoverski“ izgled je možda sam po sebi dovoljan da C3 za mnoge kupce učini poželjnijim od rivala kao što su Volkswagen Polo, Ford Fiesta i Seat Ibiza, ali treba imati na umu da postoje neke stvari koje moraju da se „progutaju“. Citroen je kao i uvek, težio udobnosti, i učinio vešanje mekanim, zbog čega se automobil ljulja na većim neravninama i ne uspeva da prikladno ublaži oštrije krivine.
Problema ima i u kabini, gde ćete morati da živite sa enterijerom koji je poprilično skučen, posebno pozadi, i opterećen čudno tesnim otvorima vrata. Pored toga, na vratima i armaturi postoji previše tvrde plastike. Ipak, barem je komandna ploča ugodna na pogled. Pametan stil i interesantna upotreba boja skreću pogled sa jeftine plastike, i čine ovaj gradski model ugodnim mestom za boravak.
Pozicija sedenja je nešto viša u odnosu na većinu drugih gradskih kompaktnih modela, što donosi bolju vidljivost. Infotejment sistem je pomalo trom i nezgodan za korišćenje, a ventilacijski sistem nema odvojene kontrole, što znači da ćete morati da sva podešavanja temperature vršite putem centralnog ekrana.
Ispod poklopca motora je nešto bolja priča. Tamo se krije izbor 1,2-litarskih benzinaca i 1,6-litarskih dizelaša, od kojih je većina dovoljno snažna i vrlo efikasna. Troškovi servisiranja i popravki takođe bi trebali da budu prilično razumni. Još uvek je prerano da se priča o pouzdanosti ovog modela, ali u istraživanju pouzdanosti, Citroen kao proizvođač je zauzeo 11. od 30 mesta, što je rezultat za poštovanje.
Redizajn je ipak doneo opušteniju atmosferu za volanom, posebno uz najbogatiji Shine paket opreme, koji u C3 donosi automatsku klimu, parking senzore, tempomat, prepoznavanje saobraćajnih znakova, kao i sisteme pomoći na uzbrdici i pri nenamernom izlasku iz trake. Što se motora tiče, izbor mnogih je 1,2-litarski benzinac sa 82 KS koji na papiru deluje tromo, ali u praksi više nego pristojno obavlja sve zadatke.
Prilikom kupovine polovnog primerka, s obzirom da je C3 mali automobil koji se najčešće vozi u gradskim uslovima, treba obratiti pažnju na karoseriju zbog ogrebotina, kao i na felne. Pored toga, temeljno pregledajte unutrašnjost, s obzirom da ovaj Citroen nije izrađen od najrobusnijih materijala, piše Auto Klub.
U zavisnosti od motorizacije i stanja automobila, cene polovnih Citroena C3 iz 2017. godine se kreću od 7.500 pa do 11.500 evra.
Bonus video: Ovo su najtraženiji polovnjaci u Srbiji