Foto:Promo/Citroen

Aktuelna generacija Citroena C3 predstavljena je 2017. godine, a sa 97 kombinacija boja krova i unutrašnjosti, štedljivim motorima i niskom početnom cenom, bio je izbor mnogih kupaca. Sada je ovaj model tražen i kao polovnjak, a sa pristupačnom cenom ipak dolaze i neki nedostaci.

Treća generacija Citroena C3 je prodata u više od milion primeraka, zbog čega je francuski proizvođač rešio da 2020. godine predstavi redizajniranu verziju, koja je tehnološki i vizuelno unapređena.

Osveženje spoljašnjosti se ogleda u novim, diodnim belim svetlima koja su deo standardne opreme, a tu su i ukrasni elementi maske hladnjaka, kao i moderniji dizajn zaštitnih jastuka na vratima.

Foto:Promo/Citroen

Neobičan „krosoverski“ izgled je možda sam po sebi dovoljan da C3 za mnoge kupce učini poželjnijim od rivala kao što su Volkswagen Polo, Ford Fiesta i Seat Ibiza, ali treba imati na umu da postoje neke stvari koje moraju da se „progutaju“. Citroen je kao i uvek, težio udobnosti, i učinio vešanje mekanim, zbog čega se automobil ljulja na većim neravninama i ne uspeva da prikladno ublaži oštrije krivine.

Foto:Promo/Citroen

Problema ima i u kabini, gde ćete morati da živite sa enterijerom koji je poprilično skučen, posebno pozadi, i opterećen čudno tesnim otvorima vrata. Pored toga, na vratima i armaturi postoji previše tvrde plastike. Ipak, barem je komandna ploča ugodna na pogled. Pametan stil i interesantna upotreba boja skreću pogled sa jeftine plastike, i čine ovaj gradski model ugodnim mestom za boravak.

Pozicija sedenja je nešto viša u odnosu na većinu drugih gradskih kompaktnih modela, što donosi bolju vidljivost. Infotejment sistem je pomalo trom i nezgodan za korišćenje, a ventilacijski sistem nema odvojene kontrole, što znači da ćete morati da sva podešavanja temperature vršite putem centralnog ekrana.

Foto:Promo/Citroen

Ispod poklopca motora je nešto bolja priča. Tamo se krije izbor 1,2-litarskih benzinaca i 1,6-litarskih dizelaša, od kojih je većina dovoljno snažna i vrlo efikasna. Troškovi servisiranja i popravki takođe bi trebali da budu prilično razumni. Još uvek je prerano da se priča o pouzdanosti ovog modela, ali u istraživanju pouzdanosti, Citroen kao proizvođač je zauzeo 11. od 30 mesta, što je rezultat za poštovanje.

Foto:Promo/Citroen

Redizajn je ipak doneo opušteniju atmosferu za volanom, posebno uz najbogatiji Shine paket opreme, koji u C3 donosi automatsku klimu, parking senzore, tempomat, prepoznavanje saobraćajnih znakova, kao i sisteme pomoći na uzbrdici i pri nenamernom izlasku iz trake. Što se motora tiče, izbor mnogih je 1,2-litarski benzinac sa 82 KS koji na papiru deluje tromo, ali u praksi više nego pristojno obavlja sve zadatke.

Prilikom kupovine polovnog primerka, s obzirom da je C3 mali automobil koji se najčešće vozi u gradskim uslovima, treba obratiti pažnju na karoseriju zbog ogrebotina, kao i na felne. Pored toga, temeljno pregledajte unutrašnjost, s obzirom da ovaj Citroen nije izrađen od najrobusnijih materijala, piše Auto Klub.

U zavisnosti od motorizacije i stanja automobila, cene polovnih Citroena C3 iz 2017. godine se kreću od 7.500 pa do 11.500 evra.

Bonus video: Ovo su najtraženiji polovnjaci u Srbiji