Foto:promo

Neki ljudi ulažu u akcije i nekretnine, drugi ulažu u automobile. Iako je ulaganje rizičan posao, odabirom pravog modela možete zaraditi na duže staze. Pred vama je lista automobila čija bi vrednost u budućnosti trebalo da raste i vlasnicima donese profit, a sastavili su je automobilski stručnjaci carVertical tima.

Mercedes-Benz 190 (W201)

Mercedes-Benz 190 (W201) je u jednom trenutku bio izuzetno popularan model i njegova vrednost stalno raste. Tokom 70-ih, Mercedes-Benz je ulagao 10 puta više novca za proizvodnju novih automobila od svojih rivala, a kao rezultat toga stariji modeli iz Štutgarta danas se nazivaju neuništivim.

Foto:promo

Najmoćnija verzija 190 E 2.5-16 Evolution II sada košta na stotine hiljada evra, međutim, još uvek imate šanse da jeftino kupite standardnu verziju sa motorima od 2,3, 2,5 ili 2,6 litara.

Toyota MR2 (Mk1)

Automobili u seriji MR2 imaju sve što istinski entuzijasti u vožnji mogu da požele – pogon na zadnjim točkovima, centralno postavljen motor, oštro upravljanje i ručni menjač.

Foto:promo

Prva generacija MR2, koja teži jedva jednu tonu, proizvedena je sa kompresorom i mogla je da ubrza do 100 km/h za 6,5 sekundi.

To je jedinstven, klasičan sportski automobil sa 2 sedišta i farovima koji se podižu.

Mazda MX-5 Miata (NA)

Mazda MX-5, poznata i kao Miata, ozbiljan je rival Toyoti MR2. Prva generacija MX-5 proizvodila se između 1989-1997. i privukla je veliku pažnju.

Foto:promo

Ovaj automobil je poznat po sjajnom upravljanju i ima pouzdane 4-cilindarske motore koji razvijaju do 133 KS. Ako tražite sigurnu investiciju i imate malo slobodnog prostora u svojoj garaži – MX-5 je jedna od najboljih opcija.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Predstavljen 1996. godine, Lancer Evolution IV je jedan od najpoželjnijih, ali i jeftinijih modela napravljenih za japansko tržište. Sa cenom od 12.000-15.000 dolara, 4. generacija Lancer Evolution ima kompaktni 4-cilindarski motor, koji postiže 276 KS.

Foto:promo

U 2015. godini Mitsubishi je prekinuo proizvodnju Lancer Evolutiona da bi se skoncentrisao na hibridne i električne automobile. Ova činjenica je takođe uticala na njegovu vrednost.

BMW M5 E34

Mnogi vozači misle da je BMW M serija retkost koju nikada neće moći da kupe. Međutim, na tržištu polovnih vozila mogu se naći i neki jeftiniji modeli, a jedan od najzanimljivijih primera je BMW M5 E34.

Foto:promo

Prvi put predstavljena 1988. godine, ova moćna limuzina biznis klase ima redni 6-cilindarski 3,8-litarski motor, sa 335 KS. Početna cena za ovaj klasični BMW M5 je oko 15.000 evra. Međutim, njegova vrednost brzo raste.

Honda S2000

Ako želite da kupite sportski automobil, nećete naći ništa šarmantnije od Honde S2000. Dok su Mazda MX-5 i Toyota MR2 lepi automobili sa manjim nedostacima, S2000 je mnogo zvučniji izbor.

Foto:promo

Ima jednostavnu, ali pouzdanu konstrukciju motora, odlično upravljanje, pogon na zadnjim točkovima, atraktivan dizajn i 2,2-litarski atmosferski motor, koji postiže 237 KS. Prvi put predstavljen 1999. godine, ovaj roadster se sada prodaje za 10.000-15.000 evra i neće uskoro doživeti pad.

Volkswagen Phaeton

Predstavljena 2002. godine, Volkswagenova perjanica Phaeton nije uspela da nađe svoje mesto u floti nemačkog proizvođača. Bilo je teško da se takmiči sa modelima koji su već imali veliko ime na tržištu, poput Audija A8, BMW-a serije 7 i Mercedes-Benz S-Klasse.

auto, automobil
Foto: Promo

Kao rezultat toga, njegova proizvodnja je otkazana 2016. Sada možete kupiti najraniju verziju Phaetona za samo 3.000-4.000 evra. Međutim, cena dobro očuvanog modela će najverovatnije rasti. Phaeton je jedinstven i solidan pokušaj ulaska na tržište luksuznih automobila – ovaj model je napravljen na bazi Bentlija i ima izuzetno dugačku listu opreme.

Land Rover Discovery (Mk1)

Land Rover SUV-ovi su poznati po svojim terenskim sposobnostima i udobnosti, ali ne i po pouzdanosti. U poređenju sa novijim modelima, Land Rover Discovery prve generacije je relativno čvrst, jednostavan i pouzdan automobil, koji je postao popularan među ljubiteljima terenske vožnje.

Foto:promo

Kasnije se broj Discovery SUV-ova na putevima redukovao, što je povećalo troškove održavanja. Ovo posebno važi za onaj sa Rover V8 motorom ispod haube.

Ford Puma

Da li se sećate ovog nekonvencionalnog dizajna gradskog Fordovog modela? Potražnja za Pumom nikada nije bila velika, pa se proizvodila samo pet godina. Ipak, 20 godina kasnije, Pumino ime našlo se na novom kompaktnom krosoveru, i ponovo se obrelo na WRC takmičenjima.

Foto:promo

Međutim, kolekcionari i entuzijasti automobila više vole neobične modele iz 80-ih i 90-tih, tako da prva Ford Puma ima mnogo potencijala.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Mnogi proizvođači automobila lansiraju nove modele sa manjim motorima, postepeno prelazeći na električne verzije. Mercedes-Benz AMG serija je jedan od drastičnijih primera.

Foto:promo

Izuzetno moćni i bučni AMG modeli pružaju sve što entuzijasti automobila mogu poželeti. Međutim, 2015. godine obustavljena je proizvodnja legendarnog modela C63 AMG – to je bio poslednji model sa 6,2-litarskim V8 atmosferskim motorom. Budući da većina neće moći da kupi novi Mercedes-Benz AMG, vreme je da počnemo da cenimo starije modele sa snažnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ulaganje u automobile zahteva znanje o njihovoj istoriji i željama tržišta. Ako želite da idete ovim putem, izbegavajte donošenje impulsivnih odluka zasnovanih na emocijama. Izaberite pravi model, naoružajte se strpljenjem i kasnije ćete moći da prodate svoj automobil po mnogo višoj ceni.

Bonus video: Najveći blamovi sa snimanja naše automobilske emisije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare