Foto:Shutterstock/The Image Party

Ilon Mask se odlučio za radikalan korak u borbi sa konkurencijom, jer su cene dva najprodavanija modela Tesle znatno snižene u Evropi i Americi, a to bi moglo da dovede do reakcije tržišta.

Tesla Model 3 i Model Y su pre nekoliko dana pojeftinili i do 20 posto, a sada se očekuju potezi tradicionalnih proizvođača koji ipak nemaju toliko prostora za korekciju cena.

Ipak, do reakcije je prvo došlo u Kini, jer su tamošnji proizvođači XPeng i Seres odgovorili na ovaj potez Tesle smanjenjem cene svojih električnih automobila.

Foto: Promo/netcarshow.com

Američka kompanija je u trećem kvartalu prošle godine ostvarila prosečnu zaradu po vozilu od 15.653 dolara, što je više nego duplo veći iznos od onog koji je ostvarila Volkswagen Grupa, četiri puta više od Tojote i pet puta više od Forda.

Zbog većih marži Tesla ima i veći prostor za smanjenje cena, pa je teško poverovati da ovako pojeftinijenje možemo da očekujemo kod tradicionalnih proizvođača. Ipak, automobilski giganti poput Volkswagena će morati da odgovore na ovaj potez Tesle, kako ne bi ugrozili svoje prodajne brojke.

Foto: Volkswagen

Najveća evropska ekonomija je već decenijama lider u proizvodnji vozila, ali Nemci nisu toliko dominantni na tržištu električnih automobila. Agresivna ekspanzija američkih i kineskih proizvođača ugrožava nemačke kompanije koje nisu u stanju da dostignu konkurentnu cenu sa svojim proizvodima, pa se očekuje da će električni automobili iz Nemačke biti najugroženiji u ovom ratu na tržištu električnih automobila.

Prosečna cena električnog automobila u Evropi je u prvoj polovini 2022. bila 55.822 evra, što je ozbiljan rast od 48.942 evra u 2015. Iako su mnogi očekivali da će tokom vremena vozila na struju biti jeftinija, desilo se sasvim suprotno. Ipak, ovaj potez Tesle donosi optimizam među kupcima da bi električni automobili u skorijoj budućnosti mogli da budu dostupni prosečnom građaninu.

Bonus video: Vozili smo električni Mercedes EQS