Foto: Škoda/Promo

Octavia je trenutno najprodavaniji model brenda Škoda, a današnja karavan verzija nastavlja tradiciju koju je započeo njen prethodnik čija je proizvodnja počela pre 60 godina - na leto 1961. Jedna neverovatna karakteristika prve generacije modela Octavia Combi bila je ta što je mogla da se pretvori u udobnu spavaću sobu.

Škoda Octavia Combi predstavljena je javnosti prvi put 11. septembra 1960. na Međunarodnom sajmu tehnike u Brnu. Test vožnje nastavile su se sve do aprila 1961. godine, a potom su se homologacije odvijale sredinom maja dok je masovna proizvodnja krenula u julu.

Prvi prototip modela Octavia Combi, u atraktivnoj dvobojnoj varijanti, proizveden je u pogonu Kvasiny u septembru 1959. Vrata prtljažnika bila su vodoravno podeljena u dva dela. Donji deo bio je povezan sa dnom prtljažnika koji je imao kapacitet do 690 litara (mereno do plafona). Ali, nepodeljena zadnja sedišta mogla su se sklopiti kako bi se stvorila površina dimenzija 1.495 x 1.355 mm, tako da su dva putnika mogla putovati sa do 1.050 litara prtljaga. Uprkos tome, karavan je imao iznenađujuće kompaktne spoljašnje dimenzije: 4.065 x 1.600 x 1.430 mm.

Foto: Škoda/Promo

Velika potražnja u inostranstvu, gde je išlo oko dve trećine proizvodnje karavana, u kombinaciji sa oskudicom ostalih novih automobila u ovoj kategoriji na domaćem tržištu, dovela je do odluke da se proizvodnja nastavi u pogonu Kvasiny nakon aprila 1964.

Tada je poslednja Octavia Super sa stepenastim zadnjim delom izbačena iz glavnog pogona u Mladoj Boleslavi, a kompanija je svoje napore fokusirala na lansiranje serije Š 1000/1100 MB sa motorom postavljenim pozadi. Međutim, čak i karavan verziji koju je trebalo ukinuti, pružena je pažnja koja ju je održavala konkurentnom. Do 1966. godine rekordnih 72% karavana otišlo je u inostranstvo.

Foto: Škoda/Promo

Specijalna karakteristika ovog modela bila je unutrašnjost prilagođena za spavanje, koju su svi Octavia Combi modeli nudili bez dodatnih troškova od 1961. godine. Nakon pomeranja sedišta vozača i suvozača prema napred, nasloni su se mogli preklopiti u gotovo vodoravan položaj, tako da su bili u istoj ravni kao i zadnja sedišta.

Tada bi zadnji naslon mogao da se skine i posluži kao jastuk. Počevši od modela iz 1968. godine, udobnost je dodatno poboljšana sposobnošću preklapanja naslona zadnjih sedišta unazad.

Foto: Škoda/Promo

Tokom 1970. godine Škoda 110 R coupé postao je ponos fabrike Kvasiny. Model Octavia Combi morao je da oslobodi proizvodne kapacitete za novi model. Pre božićnih praznika 1971. godine, poslednji karavan je sišao s prozvodne trake sa serijskim brojem 50244.

To vozilo je ostalo unutar fabričkih kapija kao vlasništvo češkog proizvođača automobila. Nakon 1971. godine, kupci su morali da čekaju još 22 godine na porodičnu verziju karavana s krilatom strelom: to je bio model Forman.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram