Kako bismo izbegli kupovinu guma o čijim performansama malo znamo, od maja 2021. uvode se nove nalepnice sa redizajniranim podacima o tome kakva je guma, recimo, pri kočenju po mokrom, da li je bolja za snegi i led ili koliko je štedljiva. Imaće i QR kod za pristup drugim važnim podacima.
Nova EU oznaka biće uvedena na pneumaticima od maja ove godine i potrošačima će pružiti obuhvatnije informacije o karakteristikama odabrane gume. Na novoj oznaci nalaze se redizajnirani podaci o klasi otpora kotrljanja i performansama kočenja na mokrom, dok je nivo buke označen brojem decibela i slovima A, B ili C.
Novina je i što kupci guma mogu da pristupe dodatnim informacijama o izabranom pneumatiku u EU bazi podataka skeniranjem QR koda na nalepnici.
Link sa koda vodi do baze podataka EPREL (Evropski registar proizvoda za energetsko označavanje), koja sadrži informativni list o proizvodu. QR kod pokazuje sve vrednosti na oznaci za određeni pneumatik, kao i početak i kraj proizvodnje tog modela.
Još jedna nova karakteristika odnosi se na dva piktograma u dnu nalepnice, poznatim i kao test pahuljice i pneumatik bez klinova, koji su potvrda da je reč o gumi sa boljim prianjanjem na snegu i ledu, u skladu sa novim ISO standardom.
Uz standardnu oznaku predviđena je i mogućnost postavljanja simbola koji se odnose na teške snežne uslove (3PMSF), odnosno prianjanje na zaleđenim putevima (samo za pneumatike C1).
Vest je da će od maja informacije na EU nalepnicama morati da budu dostupne i za pneumatike za komercijalna vozila klasa C1, C2, C3.
Na novoj nalepnici klase A–C ostaju iste. Kada je reč o pneumaticima C1 za automobile i C2 za kombi-vozila, pneumatici koji su ranije bili svrstani u klasu E zbog otpora kotrljanja i prianjanja na mokrom, sada će biti svrstani u klasu D (koja je prethodno bila neupražnjena), dok će gume koje su ranije bile svrstane u klase F i G sada biti u okviru klase E. Zahvaljujući tome će oznaka biti jasnija i lakša za razumevanje.
Nova EU oznaka na pneumaticima omogućiće potrošačima da izaberu pneumatike s efikasnijom potrošnjom goriva, što može dovesti do značajnih ušteda, a koje se ogledaju u troškovima i emisijama. Bezbednost na putu podiže se kroz bolje prianjanje na mokrom kolovozu, dok će podaci o nivoima buke pomoći u smanjenju zagađenja bukom izazvanom saobraćajem.
Bonus video:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: