Foto:shutterstock by Thomas Collett

Od 6. jula svi novi automobili, kombiji i kamioni u Evropskoj uniji moraće da imaju veliki broj bezbednosnih sistema u osnovnoj opremi, a popis je prilično dugačak. Možda najbitnija novost jeste obavezan inteligentni limiter brzine o kojem se govori već mesecima. Da li je ovaj sistem integrisan zbog veće bezbednosti, zaštite životne sredine, ili smanjenja zavisnosti od fosilnih goriva iz Rusije, ostaje nepoznato. U tekstu pročitajte kojih 10 sistema će od danas morati da se ugrađuju u sva novoproizvedena vozila.

O limiteru brzine smo već pisali, a radi se o inteligentnom sistemu koji upozorava, a zatim i ograničava brzinu vozila prema ograničenjima na putevima, ali ga vozač može i premostiti. Većina ostalih sistema ima akcenat na asistenciju vozaču u smislu olakšavanja kontrole vozila, bilo da se radi o držanju saobraćajne trake ili samom kočenju.

Primera radi, ukoliko kupac želi da kupi automobil koji je bio prisutan na tržištu pre 6. jula, taj model će morati da dobije novu opremu do 2024. godine. Ako je automobil premijerno predstavljen nakon 6. jula, u startu prodaje će morati da ima instalirane sisteme obuhvaćene ovom odlukom kao deo standardne opreme.

Što se tiče drugih evropskih država koje nisu članice EU, poput Srbije, za većinu još uvek nije poznato da li će uskladiti svoje zakone sa ovom odlukom.

Velika Britanija će doduše najverovatnije implementirati ovu odluku, i pored činjenice da više nisu deo Evropske unije.

Kako piše Index.hr, čak 10 elemenata opreme je od juče obavezno za sva nova vozila u EU, a evo o kojim sistemima se radi:

Inteligentna pomoć pri kontroli brzine (ISA)

Sistem za ugradnju alkotestera – Alcolock

Sistem upozorenja u slučaju manje koncentracije vozača

Sistem upozorenja u slučaju umora i pospanosti

Crna kutija (Event data recorder – EDR)

Treptuća svetla prilikom kočenja u slučaju opasnosti

Automatski sistem kočenja u slučaju opasnosti sa prepoznavanjem vozila i pešaka

Asistencija održavanja vozila u saobraćajnoj traci

Sistem nadzora pritiska u pneumaticima

Bonus video: Vi ste pitali, mi odgovaramo – Kakva je nova Mazda CX-5?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram