Foto: Subaru/Promo

Peta generacija donosi potpuno novu platformu, moderniju unutrašnjost i značajno unapređenu šasiju, ali i dalje koristi turbo-punjeni bokser motor uparen sa manuelnim menjačem.

Snaga dolazi iz 2,4-litarskog turbobenzinca sa četiri cilindra, a kao i svaki put još od prve generacije WRX-a koja je predstavljena 1992. godine, radi se o bokser motoru.

Foto: Subaru/Promo

U ovom slučaju, agregat razvija 275 KS i 350 Nm obrtnog momenta, što je 44 KS i 100 Nm više nego kod atmosferske jedinice koja pokreće model BRZ. Snaga se prenosi na obe osovine putem šestostepenog manuelnog menjača, ili novog automatika za koji Subaru tvrdi da nudi značajno brže promene brzina. Maksimalni obrtni moment je dostupan od 2.000 do 5.200 obrtaja u minuti.

Foto: Subaru/Promo

Jedna od najznačajnijih promena kod novog WRX-a jeste nova platforma, koju za sada koriste modeli Outback karavan i Forester. Prema navodima japanske kompanije, ova promena donosi značajno unapređenje u upravljivosti i stabilnosti u krivinama, jer je čvrstoća šasije povećana dok je centar gravitacije niži nego pre.

Foto: Subaru/Promo

Dizajn novog modela je inspirisan istorijskom povezanošću WRX-a sa relijem. Ogroman otvor na haubi dominira prednjim delom i ističe sportski karakter ovog automobila, dok se na zadnjem delu nalazi spojler koji je nešto suptilnije integrisan nego kod prethodnih generacija ovog modela.

Jedna od značajnih promena koja se možda i najlakše primeti jeste novi izgled unutrašnjosti koji za cilj ima da WRX približi premijum konkurenciji. Enterijer je i dalje fokusiran na vozača, sa novim multifunkcionalnim upravljačem a u je i najnovija generacija Starlink info-zabavnog sistema koja se prikazuje na ekranu osetljivom na dodir dijagonale 11,6 inča.
Novitet u ovoj generaciji je i paket opreme GT, koji donosi Recaro sportska sedišta, adaptivni tempomat i automatsko skretanje u slučaju opasnosti, a tu je i 430 različitih opcija podešavanja vešanja i upravljanja.

Foto: Subaru/Promo

Predstavljeni WRX je namenjen za američko tržište gde se očekuje da će imati cenu od oko 30.000 dolara, a još uvek nije poznato da li će ovaj model biti dostupan i na Starom kontinentu.

Bonus video: Može i ovako – zamena točka na motoru tokom vožnje

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar