Kompanija Volkswagen Group kažnjena je sa 100 miliona evra od strane Evropske Unije, zbog poslednjih izveštaja vezanih za CO2 emisije njenih putničkih vozila, predatih prošle godine...
Nemački proizvođač uspeo je da smanji prosečne CO2 emisije u EU za oko 20%, na 99,8 g/kg, ali na nesreću, to i dalje nije bilo dovoljno, jer je prevazilazilo određeni target za svega 0,5 g/km. Volkswagen je unapred znao da će ovo rezultirati “veoma malom trocifrenom milionskom sumom” po pitanju kazne, kako su preneli nemački mediji.
“Mo smo zamalo promašili ciljanu meru za prošlu godinu, zbog čega najviše možemo kriviti pandemiju koja nas je sve zadesila”, izjavio je generalni direktor kompanije Herbert Dajs u zvaničnom obraćanju, dodajući da se nada kako će njegova kompanija postići te cifre ove godine, posebno ukoliko uzmemo u obzir veliki broj novih i potpuno električnih modela, koji će se naći u prodaji pod VW Group okriljem.
Procenjena kazna verovatno bi bila veća da VW nije ušao u program udruživanja svojih flota zajedno sa kineskim brendom SAIC i kompanijom Ford, dok za svoj spas nemački brend može zahvaliti direktno azijskom proizvođaču automobila. Ovakva strategija dovela je do opcije plaćanja kompanije konkurentnim firmama ispod CO2 ograničenja, kako bi se priključile njenim rankovima.
U međuvremenu, glavni rivali nemačkog brenda, kompanije Daimler i BMW dostigle su zahtevane ciljeve, delimično zbog porasta prodaje njihovih specifičnih električnih vozila.
Naravno, nisu sve vesti toliko loše po VW, jer se isporuka električnih modela legendarnog nemačkog proizvođača uvećala za četiri puta prošle godine, na 315.000 jedinica, što ovu grupaciju čini liderom u prodaji električnih automobila u Zapadnoj Evropi, pokrivajući istovremeno četvrtinu ukupnog tržišta. Štaviše, nisu samo VW i Audi brendovi koji nastupaju sa EV linijama u okviru grupacije, jer tu su sve popularniji modeli drugih članica kao što su Škoda i Cupra.
“Volkswagen nastavlja da temelji transformacioni put autoindustrije. Tokom 2015. godine, mi smo startovali najopsežniju ofanzivu električnim modelima u ovom polju industrije. Sa minimalnim prevazilaženjem CO2 targeta Evropske Unije, mi smo ipak pokazali da je naš brend na pravom putu. Tokom ove godine, mi ćemo nastaviti da ubrzavamo čitav postupak prelaska i usavršavanja procesa električne mobilnosti novih modela”, zaključio je Dajs.
Izvor: Autoexclusive
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: