Najveća ekonomska sila Evrope, koja nije bila za potpunu zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem, promenila je stav po ovom pitanju. Da li je razlog ekologija ili zavisnost od ruskih fosilnih goriva, nije saopšteno. Međutim, tajming govori da životna sredina ipak nije glavni uzrok ove odluke.
Predlog Evropske unije da se od 2035. zabrani prodaja automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, dobio je podršku Nemačke. Radi se o planu „Fit for 55“ čiji je cilj da se do 2030. emisija štetnih gasova smanji za najmanje 55 procenata. Implementacija ovog plana postala je prilično teška prethodnog meseca zbog visokih troškova energenata prouzrokovanih sukobom u Ukrajini.
Nemačka ministarka za zaštitu životne sredine Steffi Lemke saopštila je da koalicija u Berlinu podržava plan Evropske unije „po svim tačkama“. Vlada ove države do sada je izbegavala da postavi vremenski rok za zabranu benzinaca i dizelaša, ali su podržavali ideju Evropske unije da se od 2035. prodaju samo karbonski-neutralna nova vozila. Međutim, nemačka interpretacija ovog plana uključivala je i e-goriva, ali su sada odustali i od ove ideje.
„Nova Vlada Nemačke stoji uz predlog Evropske komisije i podržava kraj za motore sa unutrašnjim sagorevanjem za automobile i laka komercijalna vozila od 2035. godine“, izjavila je Lemke u intervjuu. Ova odluka dolazi iz najveće evropske ekonomije, ali i države sa najsnažnijom automobilskom industrijom u Evropi.
U Nemačkoj se plaše da bi kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem mogao da dovede do otpuštanja hiljada, pa i desetina hiljada ljudi. Ovo je jedan od razloga zašto je ova država odbijala da sve do sada da stavi tačku na benzince i dizelaše.
Sa druge strane, pojedine članice EU su ambicioznije, pa su Holandija i Belgija pozvale da se prodaja automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem zabrani već 2030. godine.
Bonus video: Koliki mu je domet, a cena? Vozili smo prvi Renault Megane na struju
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare