Prevelika količina motornog ulja može dovesti do prelivanja, a u tom slučaju može nastradati katalizator, dok je u ekstremnim slučajevima moguće i potpuno oštećenje motora.
Ako motor ima premalo ulja, pre ili kasnije će svi imati probleme. Sa druge strane, kako tvrdi Eberhard Lang iz TÜV SÜD-a, još uvek postoji mit da dodavanje malo više ulja nego što pokazuje oznaka na mernoj šipki ne može da škodi.
Ipak, u slučaju prelivanja, ulje ulazi u usisni trakt kroz ventilaciju kućišta radilice, pa ulje može oštetiti katalizator. U ekstremnim slučajevima može doći i do potpunog oštećenja motora. Najbolje je da se proveri nivo ulja nakon otprilike 1.000 kilometara.
Ako je u označenom području merne šipke, ne može doći do bilo kakvih problema, kaže stručnjak iz TÜV SÜD-a. Čak je i Kia objavila savete oko preteranog dodavanja ulja i šta se tačno može dogoditi ako to učinite, a glavnih pet simptoma su curenje ulja, miris paljevine motornog ulja, dim iz motora, ispuštanje dima iz izduvne cevi, ali i čudni zvukovi koji dolaze od motora.
Kako piše Revija HAK, merna šipka ima indikatore za maksimalni i minimalni nivo, a količina ulja bi trebala uvek da bude između ove dve oznake. Još jednom treba naglasiti da ne treba da stavljate previše motornog ulja u svoj automobil jer se na taj način može oštetiti motor.
Bonus video: Mogu li skupi Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross